Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Om isjonsson vill ha?

Featured Replies

Publicerat

Tom en skåning skulle uppskattat den lasten :o

Tror jag säkert!:lol: Ca. 1,2 kg i slutbet. till Kimmo!:D

• Svar 131
  • Visningar 22,9k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Posted Images

Publicerat

Oj Oj Oj . Vore det inte så långt till dig så skulle jag komma hämta det personligen :-) Ser Fram emot det här det kan jag säga. :wub:

Jag meddelar dig när jag börjar med buk öppnaren o det ska inte bli dyrt för dig, det lovar jag.

mvh Kimmo

Haha! Det är väl ca. 130 mil någonting tror jag mellan oss.:D

Kom du hit och hämta det men då är det väl slut tills du kommer hem. :rolleyes::lol:

Publicerat
  • Författare

Hah hah... Då får frugan köra så kan jag ta ett par pilsner eller det skulle kanske bli rätt många under det avsåndet hah hah..

Publicerat

Hah hah... Då får frugan köra så kan jag ta ett par pilsner eller det skulle kanske bli rätt många under det avsåndet hah hah..

Ja, det kan hon väl göra så får ni en utflykt norr över och då är det väl inte så långt hem till norra Finland där du kom ifrån.:D

Publicerat
  • Författare

Joo, precis. Skulle passa perfekt om jag inte hade jobbet att tänka på :-(

Åker dit ibland så jag får komma över på en kaffe när jag gör det iallafall i framtiden :-)

Publicerat

Ha !!! löddeköpinge - Kalix 1558 km. :ph34r:

koka kaffe jag e på G !!! :lol::lol:

haha nä . men man får vid senare tillfälle beställa kanske ? :blush:

alla orsaker till att dricka öl är ju välkommet.

Må bäst

Eas

Publicerat

Joo, precis. Skulle passa perfekt om jag inte hade jobbet att tänka på :-(

Åker dit ibland så jag får komma över på en kaffe när jag gör det iallafall i framtiden :-)

Nyss hemkommen från grannen och hans fru. Vi har då delat på en bit och jag är då inte nykter kompis.:lol:

Kom hit när ni har vägarna förbi!:D Har du inte semester??? :lol::rolleyes:

God vän är alltid välkommen!:lol:

Publicerat
  • Författare

Tackar min vän Stefan. Det ska jag ta vara på. En liten finne med svensk fruga kommer o kollar de norrländska skogarna igen.

Våran stuga ligger en bra bit ovanför Rovaniemi enbit ovanför Sodan kylä. Åker alltid över Haparanda så då tar vi en sväng förbi Kalix o hälsar på påvägen dit.

Publicerat

Tackar min vän Stefan. Det ska jag ta vara på. En liten finne med svensk fruga kommer o kollar de norrländska skogarna igen.

Våran stuga ligger en bra bit ovanför Rovaniemi enbit ovanför Sodan kylä. Åker alltid över Haparanda så då tar vi en sväng förbi Kalix o hälsar på påvägen dit.

Varsågod!:D Dörren står öppen för er!:D

Publicerat

Jag fick dela på några bitar så att det skulle rymmas i Postens stora Gröna Kuvert. Ca. 600 g i varje. Köttet är paketera nu. Posten tömmer sista minuten brevlådan 12.:D

Publicerat

Breven är postade nu kompis, och nu får vi hoppas på att posten klarar av sitt uppdrag och att du har bägge breven imorgon.:D

Publicerat

Breven är postade nu kompis, och nu får vi hoppas på att posten klarar av sitt uppdrag och att du har bägge breven imorgon.:D

Jobbar dom söndagar hos er? :huh:

Publicerat

Jobbar dom söndagar hos er? :huh:

Jepp!:D

Har du inte söndagstömning av brevlådorna???:lol:

Publicerat

Nope - det tvivlar jag starkt på. Har hört att på vissa håll får de reklam redan på söndagar. Här är det ingen utdelning alls lördagar och söndagar.

Publicerat

Nope - det tvivlar jag starkt på. Har hört att på vissa håll får de reklam redan på söndagar. Här är det ingen utdelning alls lördagar och söndagar.

Vi får även reklamen utkörd på lörd./sönd. för kommande vecka. Det gäller bara den reklam som inte posten kör ut. Övrig reklam har vi tackat nej till.

Publicerat
  • Författare

Hej O tackar min vän.

Vet att posten har jobbat en del helger här också. blivit också förvånad när jag sett det.

Retade lite Eas här om sistens när han hade regn skita o vet ni vad. Har skitit o spytt hela dagen idag från morgon till för en timma sedan- Känns som att det håller på att släppa lite o det hoppas jag verkligen. Skulle varit en dag i kniv verkstan idag men det sket sig bokstavligen.

Publicerat

Hej O tackar min vän.

Vet att posten har jobbat en del helger här också. blivit också förvånad när jag sett det.

Retade lite Eas här om sistens när han hade regn skita o vet ni vad. Har skitit o spytt hela dagen idag från morgon till för en timma sedan- Känns som att det håller på att släppa lite o det hoppas jag verkligen. Skulle varit en dag i kniv verkstan idag men det sket sig bokstavligen.

Eftersom du inte har hunnit fått köttet från Jonsson än så kan du inte skylla på att du har ätit för mycket at det i alla fall. ;)

Magsjuka är en riktig skitsak... krya på dig!

Publicerat

Hej O tackar min vän.

Krya på er.

Jag tänkte fixa lite med min miniugn idag. Men fick feberfrossa istället. Har nog inte haft hög feber på femton år. :wacko:

Publicerat

Hej O tackar min vän.

Varsågod kompis!:D

Krya på dig!:D

Publicerat
  • Författare

Tackar.

Känner mig lite bättre idag fast fortfarande ont i kroppen o njurarna efter allt hulkande,lite feberfrossa då o då.. Frugan tyckte jag var dumm i huvudet då jag imorse gick till verkstan för att dona lite med en kniv jag hållt på med ett tag. Tur är så ligger toan precis bredvid ifall man måste. Skaftet på den är av stabbat björk svamp o det har jag aldrig provat förut o verkar ha riktigt häftiga mönster i sig. En bit jag själv skickat på stabbning en gång för att prova o måste säga att det verkar lyckat. Sten hårt o solid efter stabbningen. Vi får se hur envis jag är så att det kanske kommer lite bilder senare. :-)

mvh Kimmo Lilja

Publicerat

Tackar.

Känner mig lite bättre idag fast fortfarande ont i kroppen o njurarna efter allt hulkande,lite feberfrossa då o då.. Frugan tyckte jag var dumm i huvudet då jag imorse gick till verkstan för att dona lite med en kniv jag hållt på med ett tag. Tur är så ligger toan precis bredvid ifall man måste. Skaftet på den är av stabbat björk svamp o det har jag aldrig provat förut o verkar ha riktigt häftiga mönster i sig. En bit jag själv skickat på stabbning en gång för att prova o måste säga att det verkar lyckat. Sten hårt o solid efter stabbningen. Vi får se hur envis jag är så att det kanske kommer lite bilder senare. :-)

mvh Kimmo Lilja

Ok! Det är ett skit med spysjuka.:(

Fått någon post ännu?

Publicerat
  • Författare

Min post kommer inte förrän vid ca 14.00 men ska ta med hunden upp o kika i brevlådan sen:-) Tror att lite torkat salt kött kan vara bra för min mage nu. Saltet binder ju upp lite vätska o så får jag en bra anledning att äta av det direkt. mumms

Publicerat

Min post kommer inte förrän vid ca 14.00 men ska ta med hunden upp o kika i brevlådan sen:-) Tror att lite torkat salt kött kan vara bra för min mage nu. Saltet binder ju upp lite vätska o så får jag en bra anledning att äta av det direkt. mumms

Ok! Bra idé kompis!:D

Publicerat

Breven är framme hos Kimmo!:D

Posten överträffar sig själva ibland.:rolleyes:

Publicerat
  • Författare

Nu ska jag sätta mig på soff locket o karva ett par bitar. mmm