Publicerat Augusti 26, 201015 yr Nu funderas det hej vilt... Funderar på någon av dessa sikten om jag nu ska köpa ett nytt Redfield Revolotion 3-9 x 40 ? Burris fullfield 2 3-9 x 40 ? Leopold vx-1 3-9 x 40 ? Leopolden finns en begagnad på en butik i piteå men 3200 för den och en ny på torsbo kostar 3300:- Funderar på åka till piteå och se om det går pruta ? Och där har dom ju en massa begagnat mot för det dom har på nätet... Skiljer ju en del i pris dessa kikarsikten... säg vad ni tycker ? Helst ska sikte vara inköpt i dag så inskjutning kan göras i morgon
Publicerat Augusti 26, 201015 yr ha du de andra tillgängliga så du kan köpa direkt med? Jag skulle nog ta Burris för bästa optik, och Redfield för bästa pris. Den kostar väl runt 2000:-`?
Publicerat Augusti 26, 201015 yr Burris helt klart. Gillar inte Leupold men det är säkert en bra kikare. Tycker nya Burris har bra optik för pengarna!
Publicerat Augusti 26, 201015 yr Författare Ja nu har jag varit runt å kollat på alla sikten i dag igen och valet blev leopolden kändes bäst blev lite bättre pris och den hade endast vart monterad på en bössa och sen avtagen
Publicerat September 1, 201015 yr Bra val tycker jag. Var på Torsbo i förrgår och inhandlade ett Leupold VX1 3-9 x 40. Kan säga att jag är nöjd. Det blev lite av en tillfällig lågbudgetlösning för min del denna gång, eftersom jag brännt lite förmycket pengar sista tiden. Lågt pris, bra kvalitét och en generös garanti gjorde att jag föll för Leupolden. Dessutom är dom snygga och stilrena att se på.
Publicerat September 1, 201015 yr Författare Bra val tycker jag. Var på Torsbo i förrgår och inhandlade ett Leupold VX1 3-9 x 40. Kan säga att jag är nöjd. Det blev lite av en tillfällig lågbudgetlösning för min del denna gång, eftersom jag brännt lite förmycket pengar sista tiden. Lågt pris, bra kvalitét och en generös garanti gjorde att jag föll för Leupolden. Dessutom är dom snygga och stilrena att se på. Sj fastnade jag för leopolden av alla dessa då jag kikade på sikten hade nog velat gå upp i ett sikte i mkt dyrare klass men plånboken till lät inte det just nu... Då man köpt både bössa och mycket annat Så man får väl sikta på köpa ett nytt sikte sen i bättre klass och kanske sätta detta på en annan bössa eller sälja det
Publicerat September 1, 201015 yr Sj fastnade jag för leopolden av alla dessa då jag kikade på sikten hade nog velat gå upp i ett sikte i mkt dyrare klass men plånboken till lät inte det just nu... Då man köpt både bössa och mycket annat Så man får väl sikta på köpa ett nytt sikte sen i bättre klass och kanske sätta detta på en annan bössa eller sälja det Precis samma situation även för mig, har spenderat så jävla mycket pengar senaste tiden. Hade helst satsat på en Zeiss eller Swarovski men det får nog bli nästa år. Men jag tycker ändå Leopolden var prisvärd och man slipper ju skämmas i väntan på ett bättre sikte.
Publicerat September 1, 201015 yr Författare Precis samma situation även för mig, har spenderat så jävla mycket pengar senaste tiden. Hade helst satsat på en Zeiss eller Swarovski men det får nog bli nästa år. Men jag tycker ändå Leopolden var prisvärd och man slipper ju skämmas i väntan på ett bättre sikte. Precis en zeiss eller swarovski står högt på önskelistan både till 308an och 222an
Publicerat September 1, 201015 yr Precis en zeiss eller swarovski står högt på önskelistan både till 308an och 222an Tja,jag har en Burris Fullfield 2. 3-9*40.Den känns jävligt bra för dom pengarna,2345kr,ny. Skarp o fin i optiken. Men man blev lite skeptisk när jag fick hem den o läste: Made in the filipines...
Publicerat September 1, 201015 yr Författare Tja,jag har en Burris Fullfield 2. 3-9*40.Den känns jävligt bra för dom pengarna,2345kr,ny.Skarp o fin i optiken. Men man blev lite skeptisk när jag fick hem den o läste: Made in the filipines... Var och kikade på burris hos jaktbutiken.se och såg väldigt skarp och fin ut Han påstod dem skulle vara bra och tror inte han svamlar utan känner han rätt bra... Men valet föll för leopolden och då jag var å kikade på leopold höll jag i en redfield såg med skarp och fin ut men leopolden kändes mer gedigen hålla i men vete tusan om man skjuter nåt mer vilt för det utan hänger ju på han bakom bössan med
Publicerat September 9, 201015 yr Jag var och skottställde mitt nya Leupold VX-1 3-9x40 igår. Måste säga att jag är lite mer nöjd änn jag förväntade mig att bli. När jag var klar med inställningen så sätter jag tre skott i en 50-öring på 100m. Inte illa alls, jag är mycket nöjd med det siktet.