Publicerat Augusti 26, 201015 yr Galt på 217 kg skjuten på Hisingen i Göteborg. http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.432858...ngssvin-skjutet
Publicerat Augusti 26, 201015 yr Bara tanken på ett eventuellt eftersök på den där borde göra vem som helst tveksam till att skjuta
Publicerat Augusti 26, 201015 yr Spännande ansmygning på en sådan bjässe... Jösses vad man skall hinna fundera 100 kilo ölkorv tar dock en stund att äta upp med tanke på att de kan vara lite fräna i smaken i den storleken
Publicerat Augusti 26, 201015 yr Den brottar man inte ner så lätt Blir lite konfunderad på texten.. "I dag är det få som flår svinen på skinn, klipper av stråna och tillverkar hårborstar." Visst.. klipper av stråna o gör borstar är de nog ingen som gör men inte faen äter jag ljulskinkan med håret på....
Publicerat Augusti 26, 201015 yr Författare "I dag är det få som flår svinen på skinn, klipper av stråna och tillverkar hårborstar."Visst.. klipper av stråna o gör borstar är de nog ingen som gör men inte faen äter jag ljulskinkan med håret på.... Reagerade också på att skribenten verkar vara lite lätt oerfaren
Publicerat Augusti 26, 201015 yr Det finns fortfarande pianotillverkare som tillverkar fjädrarna till tangenterna med svinborst... Undrar hur många pianon eller flyglar man får ut på en sådan stor gris? Jag provade en gång att skålla vildsvin men jag gav upp efter ett tag när jag insåg att om jag inte slutade så skulle grisen vara färdigkokt innan jag var klar... Nej nu tycker jag att vi hjälper denna jounalisten och börjar tillverka lite hårborstar! Jag kan fixa en ny area i hantverkssektionen!
Publicerat Augusti 26, 201015 yr Författare Jag provade en gång att skålla vildsvin men jag gav upp efter ett tag när jag insåg att om jag inte slutade så skulle grisen vara färdigkokt innan jag var klar... Såg en dokumentär hörförleden om strongmannen Johnny Grape i Skåne som skållade grisar hemma på gården. Verkade gå ganska så smutt
Publicerat Augusti 26, 201015 yr Såg en dokumentär hörförleden om strongmannen Johnny Grape i Skåne som skållade grisar hemma på gården. Verkade gå ganska så smutt Vildsvin? Jag har inte hört om någon som har fått ett vettigt resultat så detta måste forskas vidare på... Blir lite snyggare parma-skinkor om man kan bena ur dem och sedan sy ihop dem med skinnet igen nämligen!
Publicerat Augusti 26, 201015 yr Nej, det var förvisso vanliga tamgrisar. Aha, rejäl skillnad på hur borsten sitter... Vildsvin kräver mer eller mindre vinkelslip medans tamgris skrapar man efter skållningen.
Publicerat Augusti 27, 201015 yr Jösses! Undrar vilken kaliber han använde sig av? Träffe en herre från Skåne som sköt gris med 375HH för att få dem på plats. En så här stor galt torde ju ha ett skapligt fettlager som kulan måste slå igenom.
Publicerat Augusti 27, 201015 yr Aha, rejäl skillnad på hur borsten sitter...Vildsvin kräver mer eller mindre vinkelslip medans tamgris skrapar man efter skållningen. jag gav upp skållningen och flådde istället när jag slaktade mina linderödssvin som gått ute hela vintern. De var ta mig fasen nästan lika håriga som vildsvin. fotnot: Egentligen hade jag tänkt spara mina linderödare men när det kom skaren så de kunde hoppa över eltråden. Eftersom vi bor vid en landsväg var det inte riktigt att rekommendera...