Publicerat Augusti 26, 201015 yr Någon som vet nåt om Nikon gluggar? är det typ tasco kvalite? Borde väl duga på en 22:a
Publicerat Augusti 26, 201015 yr Ljusår från Tasco om du frågar mig, bättre alltså =) Har haft ett Fieldmaster som jag när tillfälle givits jämfört med betyyyydligt dyrare sikten. Fantastiskt bra skärpa och skymningsegenskaper - iaf i det jag hade. Mitt har suttit på kaliber 6,5x55, .30-06 och .308 (i den ordningen). Aldrig haft något strul med det, alltid varit nöjd.
Publicerat Augusti 27, 201015 yr Ljusår från Tasco om du frågar mig, bättre alltså =)Har haft ett Fieldmaster som jag när tillfälle givits jämfört med betyyyydligt dyrare sikten. Fantastiskt bra skärpa och skymningsegenskaper - iaf i det jag hade. Mitt har suttit på kaliber 6,5x55, .30-06 och .308 (i den ordningen). Aldrig haft något strul med det, alltid varit nöjd. +1 på det, ja, utom vapnen då, då mitt fått bo på en 222a
Publicerat Augusti 27, 201015 yr Jag fick min Nikon Monarch E 1,5-6x42 monterad igår och är än så länge nöjd. Ska ut på banan i helgen och sen blir det skogen! Vi får se om den lever upp till förväntningarna, men den känns då gedigen och i mina ögon skarp och fin!
Publicerat Augusti 27, 201015 yr Skule väl snarare jämföra dem med sina amerikanska vänner. Leupold, Buris, Bushnell etc om inte bättre än så i vissa fall.