Publicerat Augusti 27, 201015 yr För ett tag sedan kontaktade Eas i Lödde mig o undra om jag kunde göra en kniv till honom. Han beskrev lite vad det var han ville ha så jag antog uppdraget och gjorde denna. Skaftet av flamm björk, mässing, renhorn, buffelhorn. Bladet dona jag ihop av kolstål ca 9cm långt och riltigt vasst. Blad typen är allround i jakten med lite drop point och svagare false edge för penetering. Nu får vi se om han blir nöjd, hoppas det. mvh Kimmo Lilja Här hände en lite rolig sak. Precis när jag knäppte bilden så flög en trollslända bredvid kniven o hamna på bild. Så jag döper kniven till dragon fly
Publicerat Augusti 27, 201015 yr Snuskigt fint!... Finns viss risk att en beställning dimper ner Kimmo. Hustrun har ingen jaktkniv så det får nog bli en vettig custom i julklapp eller så.
Publicerat Augusti 27, 201015 yr riktigt fin hur får du skaftet så pass mörkt eller är träet det från början.
Publicerat Augusti 27, 201015 yr Hejs Kimmo!!! Den blev SUPER NAJS!!! Du är en mästare .. så är det bara . och så hjälpte naturen dig med namnet åxå ha ha ha Dragon Fly blir mycket trevlig o ta med sig ut i skogen. tusen tack för att du ville göra den åt mig. MVH /Eas