Publicerat Augusti 27, 201016 yr Gokväll! Astron har sedan början bråkat lite med kartan. Jag har den "mest" detaljerade kartan tror jag där hus och varje nivåskillnad osv osv osv finns.. Men mitt i allt kan alla detaljer försvinna och kvar blir endast spåren typ. Då måste jag starta om handenheten för att få tillbaka detaljerna. Någon som vet vad detta kan bero på? Vad göra? Tycker även att räckvidden inte är att lita på på denna grej.. Man skulle behöva ha en pejl på också för säkerhets skull.. Men stackars tysken lär ju få ryggradsproblem som husse om man belastar på det viset. Hur noga är det att antennen står rakt upp på halsbandet ? För När hon har halsbandet "normalt" så blir antennen att peka rakt åt sidan oftast. Har det stor betydelse? Vad göra för att trimma in det?
Publicerat Augusti 27, 201016 yr Gokväll!Astron har sedan början bråkat lite med kartan. Jag har den "mest" detaljerade kartan tror jag där hus och varje nivåskillnad osv osv osv finns.. Men mitt i allt kan alla detaljer försvinna och kvar blir endast spåren typ. Då måste jag starta om handenheten för att få tillbaka detaljerna. Någon som vet vad detta kan bero på? Vad göra? Tycker även att räckvidden inte är att lita på på denna grej.. Man skulle behöva ha en pejl på också för säkerhets skull.. Men stackars tysken lär ju få ryggradsproblem som husse om man belastar på det viset. Hur noga är det att antennen står rakt upp på halsbandet ? För När hon har halsbandet "normalt" så blir antennen att peka rakt åt sidan oftast. Har det stor betydelse? Vad göra för att trimma in det? du ska ha halsbandet så att antenn sticker rakt upp, alltså ska klumpen sitta lite på sidan. spänn de skapligt hårt så håller den sig så. Jag har haft ditt problem ibland ja också. Har även haft de problemet att gpsen inte kan säkerställa åt vilket håll man står åt så den snurrar runt runt..
Publicerat Augusti 27, 201016 yr Författare Okej. Det går inte att spänna hårdare på min hund Får försöka mixtra lite med att flytta omkring enheterna på halsbandet tror jag så kanske det ordnar sig. Men det med kartan bekymrar mig mest, för jag vill inte hålla på o stänga av och sätta på hela tiden. Ibland är det mer, ibland mindre.. konstigheter..
Publicerat Augusti 27, 201016 yr Okej. Det går inte att spänna hårdare på min hund Får försöka mixtra lite med att flytta omkring enheterna på halsbandet tror jag så kanske det ordnar sig. Men det med kartan bekymrar mig mest, för jag vill inte hålla på o stänga av och sätta på hela tiden. Ibland är det mer, ibland mindre.. konstigheter.. jo, en tjt är ju ganska smal runt halsen. men se till att ha antenn uppåt. annars blir de nog mycket sämre räckvidd. Kartproblemet vet jag inte lösningen på. jag fick för mig att de va minneskortet som krånglade. försök ta ur de och sätt i de riktigt igen. edit: felet ja gjorde med minneskortet va att ja inte drog spärren framåt efter ja satt i minneskortet. och då ligger de löst där inne och kan tappa kontakten.
Publicerat Augusti 27, 201016 yr Författare jo, en tjt är ju ganska smal runt halsen. men se till att ha antenn uppåt. annars blir de nog mycket sämre räckvidd.Kartproblemet vet jag inte lösningen på. jag fick för mig att de va minneskortet som krånglade. försök ta ur de och sätt i de riktigt igen. edit: felet ja gjorde med minneskortet va att ja inte drog spärren framåt efter ja satt i minneskortet. och då ligger de löst där inne och kan tappa kontakten. Ska prova med det!
Publicerat Augusti 27, 201016 yr kortet satt fast. då äre bara att se till att de är rent och sen hoppas på de bästa.. Kvarstår problemet så får du ju kontakta dom kunniga.