Publicerat Augusti 28, 201015 yr Farsan ska äntligen byta till en 4wd med lite högre markfrigång. Jag kör själv en Pajero Wagon men den blir för stor för honom så jag har tipsat honom om CR-V och Outback. Båda kring årsmodell 2006. Jag har bara hört bra om dessa modeller och nu har väl gubben oxå snöat in på dessa, kanske tack vare mig så inga andra modeller är egentligen av intresse då han har en av varje på G men ej kan bestämma sig. Vad säger ni om dessa? Fördelar och nackdelar jmf med varandra? Hur hög markfrigång har de? Hur är de på landsvägen jmf med mildare terräng(några skogsbilvägar samt lite opogat) Mer än så blir det inte. Komfort? Ja allt ni kommer på. Brådis dessutom
Publicerat Augusti 28, 201015 yr Farsan ska äntligen byta till en 4wd med lite högre markfrigång. Jag kör själv en Pajero Wagon men den blir för stor för honom så jag har tipsat honom om CR-V och Outback. Båda kring årsmodell 2006. Jag har bara hört bra om dessa modeller och nu har väl gubben oxå snöat in på dessa, kanske tack vare mig så inga andra modeller är egentligen av intresse då han har en av varje på G men ej kan bestämma sig. Vad säger ni om dessa? Fördelar och nackdelar jmf med varandra? Hur hög markfrigång har de? Hur är de på landsvägen jmf med mildare terräng(några skogsbilvägar samt lite opogat) Mer än så blir det inte. Komfort? Ja allt ni kommer på. Brådis dessutom Ett snabbt och egoistiskt svar.....men jag skulle välja Outback utan att ens fundera! Outback är i valet av dessa bilar outstanding både på landsväg och "terräng"
Publicerat Augusti 28, 201015 yr Skulle nog satsa på en Subaru. Bättre komfort på landsväg, haft 4wd sedan 80talet= hur bra som helst. Markfrigång Subaru vs Honda kan jag inte svara på men det spelar ingen roll Subarun tar sig fram på det flesta ställena där man kör, kanske inte i 50cm blötsnö men det är inte så många andra bilar som heller.
Publicerat Augusti 28, 201015 yr Ett snabbt och egoistiskt svar.....men jag skulle välja Outback utan att ens fundera! Outback är i valet av dessa bilar outstanding både på landsväg och "terräng" Instämmer..
Publicerat Augusti 28, 201015 yr Farsan ska äntligen byta till en 4wd med lite högre markfrigång. Jag kör själv en Pajero Wagon men den blir för stor för honom så jag har tipsat honom om CR-V och Outback. Båda kring årsmodell 2006. Jag har bara hört bra om dessa modeller och nu har väl gubben oxå snöat in på dessa, kanske tack vare mig så inga andra modeller är egentligen av intresse då han har en av varje på G men ej kan bestämma sig. Vad säger ni om dessa? Hur hög markfrigång har de? Hondan har 185 mm markfrigång och Subarun 200 mm.
Publicerat Augusti 28, 201015 yr Författare Även om båda verkar vara riktigt fina bilar tycker jag det lutar åt en Outback.
Publicerat Augusti 28, 201015 yr Har själv en CR-V -06. Håller med det som sagts, men till Hondans fördel är: - rymligare kupé, jag (190cm) och sambon (174cm) sitter ledigt på samma sida. - i princip platt golv i kupén (ungarna springer obehindrat omkring i bilen... ) - man sitter lite högre ovan mark. Sen gillar jag bakluckan (öppnas åt sidan) och formen på bagageutrymmet. Nu har jag iof inte testat nya Subban, men det var inte den det gällde i detta fall. /Må
Publicerat Augusti 30, 201015 yr Författare Tack för alla svaren. Har nu testat båda och valet för gubben blev Subarun. Efter att ha provat hade jag nog gjort samma val även om båda är riktigt fina bilar. Komfort, skönare att köra, kupéljud fällde avgörandet för honom.