Publicerat Augusti 29, 201015 yr Hade ett påbörjat projekt som har legat ett tag som jag bestämde mig för att slutföra. Tanken var att göra en brukskniv utan för mycket komplexitet och med fokus på funktion samtidigt som den skulle vara radikalt annorlunda. Det blev en Yukon Skinner fulltang i 440C med glasblästrad yta och skaft av sjunkek och röd vulkanfiber. Det är i princip ett rakblad med skaft! Den ligger faktiskt riktigt bra i handen, även med mina ganska stora händer. Slira är på g också Nej nu MÅSTE jag göra klart min buksprättare...
Publicerat Augusti 29, 201015 yr Tjena. Kan bara säga grattis till en jätte läcker annorlunda kniv. mvh Kimmo
Publicerat Augusti 29, 201015 yr Författare Tjena. Kan bara säga grattis till en jätte läcker annorlunda kniv. mvh Kimmo Tack! Kan säga att storleken och funktionen på kniven krävde ett lite grövre skaft än vad jag först trodde men den verkar sitta som en handske! Nu gör jag en slira som skall matcha kniven och jag har en idé som jag tror kommer att funka till knivens utformning och färger. Jag kommer att använda både svart och röd narvsvärta...
Publicerat Augusti 29, 201015 yr Den där var riktigt läcker och jag är inge avundsjuk på vad duktiga ni är allihop.
Publicerat Augusti 29, 201015 yr Det var en häftig rackare till kniv! Riktigt nice! Ska bli spännande att se slidan sen också! =)