Publicerat Augusti 29, 201015 yr Jag har en Tikka 690 som jag vill sätta på QR baser på, men jag vet inte vilka jag ska välja. Leupold Qr, Optilock eller Warne? Har Leupold på min Husqvarna och det är jag jätte nöjd med men tänkte om det finns nått annat bättre alternativ till Tikkan efter som den har frästa spår i lådan. Nån som kan ge mig några bra tips?
Publicerat Augusti 29, 201015 yr Jag har en Tikka 690 som jag vill sätta på QR baser på, men jag vet inte vilka jag ska välja.Leupold Qr, Optilock eller Warne? Har Leupold på min Husqvarna och det är jag jätte nöjd med men tänkte om det finns nått annat bättre alternativ till Tikkan efter som den har frästa spår i lådan. Nån som kan ge mig några bra tips? Jag har Warne på min M/65, är samma som till 690. Funkar kanon. Köp i allafall nåt fäste som passar direkt i lådan utan baser.
Publicerat Augusti 29, 201015 yr Röstar också på Warne QR. Mycket prisvärda (till skillnad från Sakos lösning). Optilock för Tikka blir så fult iom att rekylstiftet som normalt passar i en urfräsning i bakre dovetailen på Sakolådan, nu istället får hänga bakom främre fästpunkten på Tikkalådan. Min $0.02