Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Bra vid eftersök i mörker

Featured Replies

Publicerat

En eftersökshund behöver inte det där. <_<

Publicerat
  • Författare
En eftersökshund behöver inte det där. <_<

Jo hund e alltid bra/bäst, men inte alltid man har en att tillgå förstås

Publicerat

Läste lite snabbt..

Det reagerar med järnet i blodet..

Hoppas du inte har järnrik mark... :ph34r:

Verkar vara samma som polaren testade..

Funkar kalas på blod men enl det han testade på fick han utslag över hela hygget inkl vändskivan..

o en bit på vägen..

Järn va de ja.. <_<

Publicerat
  • Författare
Läste lite snabbt..

Det reagerar med järnet i blodet..

Hoppas du inte har järnrik mark... :ph34r:

Verkar vara samma som polaren testade..

Funkar kalas på blod men enl det han testade på fick han utslag över hela hygget inkl vändskivan..

o en bit på vägen..

Järn va de ja.. <_<

Jo men det lyser olika, vissa väster reagerar, men olika mot blod, blod som du inte ser med blotta ögat

syns med detta, det är ett hjälpmedel bara, särkillt vid kvällsjakter och i regn då det lyser även om blod spolats bort

Publicerat

Alltså jag förstår inte? Ser bara massa telefonnummer på sidan?

Kan någon berätta vad det är för något? Järn? Lysa? Vätska? Intressant

Publicerat
  • Författare
Alltså jag förstår inte? Ser bara massa telefonnummer på sidan?

Kan någon berätta vad det är för något? Järn? Lysa? Vätska? Intressant

http://www.bluestar-hunting.com/

Publicerat
  • Författare

I huvudsak, en vätska man blandar i vatten, man sprayar den i luften/marken och när den får kontakt med hemaglobein så bildas en kemisk reaktion som gör blod lysande i violet

Publicerat

Min engelska är lite skraltig och så även tiden. Handlar det om en spray som man sprejar för att få blodet att lysa?

Skulle ju vara fint om man kunde montera det färdigt på pilen isåfall så att allt blod som rinner ur djuret blir neonblått <_<

Nå även. Jag har alltid hund med mig som jag litar till 100% på. Så inget jag ska köpa. Hund is the shit! :ph34r:

Publicerat
Jo hund e alltid bra/bäst, men inte alltid man har en att tillgå förstås

har ni inga krav på eftersökshund?

Publicerat
I huvudsak, en vätska man blandar i vatten, man sprayar den i luften/marken och när den får kontakt med hemaglobein så bildas en kemisk reaktion som gör blod lysande i violet

Fan inte illa alltså.. <_<

Publicerat

Nej

Publicerat
  • Författare

Nej inga krav, men vi har en lista, tyvärr så är den som jag använt helt värdelös så jag behöver en liten extra försäkring

bara, som sagt inte en ersättning för hund bara ett hjälpmedel till, för jag har sett flera gånger nu att hund inte ens min egen funkar perfekt alla dagar

Publicerat
  • Författare
Fan inte illa alltså.. <_<

Nej, utmärkt vid kvällsjakt, för att hitta starten i te.x vassen , och jag gillar att det funkar även om det regnar

vilket minskar min stress för eftersök vid regn!

Publicerat
Nej, utmärkt vid kvällsjakt, för att hitta starten i te.x vassen , och jag gillar att det funkar även om det regnar

vilket minskar min stress för eftersök vid regn!

Absolut!

Vad kostade det då?

Publicerat
  • Författare

sen är det inte bra alla gånger att ha hund med sig vid bågjakt (av flera skäl)

vid tillfällen då man inte hittar pilen, kan hunden skada sig på den, så jag undviker hundsök om jag

kan.

Publicerat
  • Författare
Absolut!

Vad kostade det då?

ett kit är ca 295Kr ca 300 ml beroende på hur hårt man blandar

Publicerat
ett kit är ca 295Kr ca 300 ml beroende på hur hårt man blandar

Åf-n.. Man får hoppas det är drygt då.. ;) Eller hoppas på korta flyktsträckor!

Publicerat
  • Författare
Åf-n.. Man får hoppas det är drygt då.. ^_^ Eller hoppas på korta flyktsträckor!

jo men man behöver inte spruta ner hela Lemmland ;) bara var 10de meter tror jag

Publicerat

Hejs.

Min kollega /jaktkamrat köpta samma preparat på Bosjökloster igår. och säljaren som förklarade och visade oss hur det funkar sa att det är inte alltid som du får blod vid genomslag på gris.. tex. vintertjock päls ,skottet lite från sidan och fettet täpper igen in o ut hål. då sprejar man på skottplatsen för o se om man har träff eller ej. så man har en grund o stå på. även om det inte finns synligt blod och man vet att man har en kaliber som ger genomslag så syns det med den här vätskan. som lyser i ca 30 sec. beroende på hur mycket järnatomer det finns.

nåja vi skall testa den nästa gång vi är ute. och funkar den e de bra o funkar den inte har vi 3 hundar o tillgå ;)

/Eas

Publicerat
  • Författare
Hejs.

Min kollega /jaktkamrat köpta samma preparat på Bosjökloster igår. och säljaren som förklarade och visade oss hur det funkar sa att det är inte alltid som du får blod vid genomslag på gris.. tex. vintertjock päls ,skottet lite från sidan och fettet täpper igen in o ut hål. då sprejar man på skottplatsen för o se om man har träff eller ej. så man har en grund o stå på. även om det inte finns synligt blod och man vet att man har en kaliber som ger genomslag så syns det med den här vätskan. som lyser i ca 30 sec. beroende på hur mycket järnatomer det finns.

nåja vi skall testa den nästa gång vi är ute. och funkar den e de bra o funkar den inte har vi 3 hundar o tillgå ;)

/Eas

jo precis så som jag tänker med, viktigt att nämna att jag inte menar att ersätta hunden, utan bara ett verktyg till i lådan!