Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Frugans köks kniv

Featured Replies

Publicerat

Tjena göbbar :ph34r:

Frugan gnällde härom dagen när hennes favvo köks kniv gick sönder att jag gör aldrig någon kniv till henne <_< Tänkte för mig själv att så har det varit så kritiken var välförtjänt :wub: Trots allt när jag har mina stunder i snickarboa så är det ju hon som håller ihop mark sysslorna så vad var inte mer än rätt att jag lagade hennes kniv med ett annat skaft o fixade den så att den blev som ny :blush: . Hon visste inte om detta förrän jag räckte fram den till henne o sa" Tack för att du finns" .

Hon blev glad och det gjorde mig också glad :wub: Ääsch, nog med romantik snack. skaftet gjorde jag av fin ådrad syren träd och mässing.Skaftet är åtta kantigt och det var en pina för att få ihop proportionerna. Sen behandla jag skaftet med en massa kina olja och lät det härda. Sen polera jag skaftet igen o såhär blev det. Vad tycker ni??

ett-42.jpg

tv-41.jpg

tre-35.jpg

fyra-32.jpg

fem-17.jpg

sex-12.jpg

sju-2.jpg

Publicerat

Jävlar vad bra det blev!

Det åttkantiga skaftet blev liksom pricken över i ;)

Nu kan hon inte vara missnöjd över att hon inte får någon egen kniv ^_^

Publicerat

Jättesnyggt! ;)

Publicerat

Riktigt snyggt som vanligt ;)

Publicerat

Verkligen snyggt.!!!

Publicerat

Kimmo! Du är ju helt otrolig.

Jag är dagligen inne på forumet och tycker mig se nystartade trådar av dig hela tiden. Det är ju nästan som att man tror att du tittar till på en trästump så vips trollas ett skaft fram liksom du ser en järnbit och poff så är bladet framme ;)

Nu stämmerjag in i kören av beröm. Mycket snygg kniv återigen. ^_^

Publicerat
  • Författare

Tackar mina vänner. Ni värmer hjärtat på en medelålders herre ;)

Publicerat
Tjena göbbar :D

Frugan gnällde härom dagen när hennes favvo köks kniv gick sönder att jag gör aldrig någon kniv till henne :rolleyes: Tänkte för mig själv att så har det varit så kritiken var välförtjänt :( Trots allt när jag har mina stunder i snickarboa så är det ju hon som håller ihop mark sysslorna så vad var inte mer än rätt att jag lagade hennes kniv med ett annat skaft o fixade den så att den blev som ny :) . Hon visste inte om detta förrän jag räckte fram den till henne o sa" Tack för att du finns" .

Hon blev glad och det gjorde mig också glad :o Ääsch, nog med romantik snack. skaftet gjorde jag av fin ådrad syren träd och mässing.Skaftet är åtta kantigt och det var en pina för att få ihop proportionerna. Sen behandla jag skaftet med en massa kina olja och lät det härda. Sen polera jag skaftet igen o såhär blev det. Vad tycker ni??

Förlåt, men det du sa var finare än kniven. <_< Och då var ändå kniven fin... Jag blev riktigt rörd. En sån omtänksam man vill jag också ha en dag. <_< Undrar om det finns fler?

Publicerat

Jädrar så snyggt. Funderar på att beställa en kökskniv av dig. Denna kniv utan hålen i bladet hade fallit mig i smaken perfekt.

Publicerat
  • Författare

Tackar alla.

Visst kan jag göra en utan hål om man vill.

Publicerat

Hur snygg som helst Kimmo! Helläcker! :)

Vad är det för ett pris på en sådan om du nu skulle få beställning på någon mer? :wub:

Publicerat

Det är kärlek det! Gjorde ett hjärtformat halssmycke i mammutbete och tenn till frun när hon fyllde år, det köpte säkert 10 timmar i knivboden...

Har några syrénbitar i garaget och det verkar ju onekligen vara användbart! Snyggt jobbat!!

//Niclas

Publicerat

Verkligen en helt perfekt kniv, jag kan inte förstå hur du kan ha känslan för vilken träbit som passar till vilket blad, samt din fantasi över utformningen.

Du är en för jävla duktig knivmakare Kimmo!

Publicerat

Ursäkta den okunnige.

Kina olja?

Publicerat
  • Författare
Ursäkta den okunnige.

Kina olja?

Kina olja kan man köpa på burk i välsotrerade bygg varuhus. Innehåller tungträ olja, linolja o annat. Riktigt bra inpregnering o oljan härdar blir hårt i skaftet. Rekommenderas. Tror burken innehåller 1 lit o kostar ca 140 kronor.

Publicerat

Fan va snyggt. Vad mer kan man säga

Publicerat
  • Författare

Tackar o bockar.

Publicerat
Tackar o bockar.

Hm! B) Du har inte besvarat min fråga. :D

Publicerat
  • Författare

ahaa. okey. Sorry. Om jag gör bladet själv så hamnar nog priset på en 1300 kronor ungefär. Gör jag den på ett färdigt blad så är det ca 900 kronor.

Din kniv o slida blir skickade till dig någon gång den här veckan. Allt är färdigt förutom lite mer färgning o dona ihop upphängaren.

Publicerat

Riktigt snygg Kimmo. Fn jag måste ta mej i kragen och göra några köksknivar.

Seved

Publicerat
ahaa. okey. Sorry. Om jag gör bladet själv så hamnar nog priset på en 1300 kronor ungefär. Gör jag den på ett färdigt blad så är det ca 900 kronor.

Din kniv o slida blir skickade till dig någon gång den här veckan. Allt är färdigt förutom lite mer färgning o dona ihop upphängaren.

Tack Kimmo! :rolleyes:

Det låter bra! Jag ser fram emot dagen när den dimper ner i brevlådan. Vi börjar på måndag åt veckan. <_<