Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Olika kalibrar sökes/köpes (7x57 är en)

Featured Replies

Publicerat

Hallo alla glada där ute, jag undrar om det finns någon

som kan tänka sig sälja/skänka någon 7x57 till mig.

Jag har jag påbörjat en liten samling av olika kalibrar

och eftersom jag bara behöver 1 utav varje kaliber känns det onödigt och köpa askar

med skott.

Så har ni någon ni kan skänka/sälja får ni jättegärna göra det ;)

Jag har licens så det behöver ni inte oroa er för.

Jag vill ha nästan alla kalibrar, skicka ett pm så säger jag vilka jag har/inte behöver.

Publicerat

Inte för att jag vill vara nån gnällfitta, men är det inte så att det tarvas licenser för varje kaliber? Således som ammosamlare så behöver man ha en jäkligt stor vapengarderob. I övrigt så har jag ammo till .243 30-06 , 7*57 , och 45-70

Publicerat
Inte för att jag vill vara nån gnällfitta, men är det inte så att det tarvas licenser för varje kaliber? Således som ammosamlare så behöver man ha en jäkligt stor vapengarderob. I övrigt så har jag ammo till .243 30-06 , 7*57 , och 45-70

Kommer inte ihåg ordagrant, men det står någonting i FAP:en om att innehav av ringa mängd ammo för t.ex. samling inte kräver licens.

Jag tolkar det som att en eller två patroner av en kaliber är OK. En ask, ja, då kanske myndigheterna skulle börja visa ett visst intresse - om det är en grinig konstapel som kommer hem för att kontrollera sakerna.

Publicerat

Enstaka patroner av en kaliber är inga problem.

Publicerat

dåså, då är det ju fritt fram....tror att om denna tråden blir mer sedd, kan få ihop en ansenlig mängd olika kalibrar

• 2 weeks later...
Publicerat
  • Författare

Det är alltså enstaka kaliber jag söker :) hör gärna av er via pm om in har några ni vill göra er av med, så kan jag svara på vilka jag redan har. jag lägger förmodligen ut en bild nästa vecka så ni själva får se vilka jag har och inte har ^_^

• 2 weeks later...
Publicerat
  • Författare

Jag har inte hunnit fota samlingen än, men än del av det jag söker är 8,57, 7*57, 7.62x39, .308 win, 5,56, .223 rem, något hagelskott och sedan ovanliga kalibrar såsom nitro express, kanonkulor m.m.

Mvh Janne :)

• 1 month later...
Publicerat
  • Författare

dom jag har är cal. 22, 9mm, 45 ACP, 44mag, 38 spec, 357mag, 222, 6,5x55, 9,3x62 och 30-06