Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Jägarexamen giltighetstid

Featured Replies

Publicerat

Hej ! Jag undrar hur länge en godkänd skrivning är giltig ? Jag skrev upp 95 men sen vart det inte av med skjutningen. Mvh

Publicerat
Hej ! Jag undrar hur länge en godkänd skrivning är giltig ? Jag skrev upp 95 men sen vart det inte av med skjutningen. Mvh

Hej! Den är giltig hur länge som helst! Så har du gjort både småvilt och högvilt provet så är det nog bara att skjuta! Hör med en jägarexamens skjutledare på en skjutbana så får du svar :unsure:

MVH

Publicerat
  • Författare

okey Tack för svaret !

Publicerat
Hej! Den är giltig hur länge som helst! Så har du gjort både småvilt och högvilt provet så är det nog bara att skjuta! Hör med en jägarexamens skjutledare på en skjutbana så får du svar :rolleyes:

MVH

Eller så kan man ju fråga här i SJF-arean... där bara vi tre som representerar förbundet skall svara på frågor... <_<

Det finns ingen tidsbegränsning.

Publicerat

Jag vet att jag inte ska skriva här men vill gärna komma med en komplettering till svaret.

Eftersom provet har gjorts om sedan 95 och grundprovet och högviltsdelen har bakats ihop till ett prov så gäller det hur länge som helst om man har klarat bägge. Om man däremot inte har skrivit högviltsdelen måste man idag skriva om hela provet om man vill få med den biten.

Sorry :mellow: .

Publicerat

np,

och det har du rätt i. Faktum kvarstår dock att det inte finns ngn tidsbegränsning. Om någon har en uppföljningsfråga, eller vill ha ett ytterligare klargörande, är det självklart OK att fråga vidare. Däremot inte att svara... det blir för knivigt för en potentiellt ny forumist att veta vilka som faktiskt representerar SJF här. Och visst har det hänt att vi svarat oöverlagt/för snabbt ngn gång (åtminstone har jag gjort det :mellow: ), så kör gärna på med frågor typ "Men visst är det väl så att..." om ni känner att något är oklart eller inte stämmer. Är det oklart för er är det troligen oklart även för andra.

Publicerat
  • Författare

Tack igen för svar ! Jag har klarat både grund och högvilt :)

• 2 years later...
Publicerat

Sambon klarade skrivningen för ett år sedan. Men kuggade på skyttet. Avstånd och säker vapenhantering klara hon.

Men min fråga är hur lång tid efter godkänt teoretiskt prov har hon på sig att klara uppskjutningen? Hagel.

Eller måste hon gå om? Så säger hennes kamrat. Jag har ingen aning?

Tacksam för svar så jag kan lugna henne.

S

Publicerat

Provet gäller än så länge för evigt!

Användare som läser detta 0

• Inga registrerade användare tittar på detta sida.

Account

Navigation

Sök

Sök

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.