Publicerat Augusti 30, 201015 yr Ca 1min in i klippet börjar ljudet. Vad för något är detta? Var i riket är det inspelat?
Publicerat Augusti 30, 201015 yr inte trädet som knirrar`? Trädet är en möjlighet förstås, men då borde det ha låtit innan med? Känner inte igen ljudet alls
Publicerat Augusti 30, 201015 yr Författare inte trädet som knirrar`? Det verkar så. Har just hört med en som kan mycket fåglar och han kunde inte peka ut någon fågel. Känns dock som ett väldigt konstigt läte av trädet.
Publicerat Augusti 30, 201015 yr Det verkar så. Har just hört med en som kan mycket fåglar och han kunde inte peka ut någon fågel. Känns dock som ett väldigt konstigt läte av trädet. jo men ibland ger dom konstiga läten om dom är spruckna och vinden vrider lite i dom..
Publicerat Augusti 30, 201015 yr Jag tror starkt på att det är trädet, men om inte så en Predator som kanske var ute på jakt Kolla här http://www.youtube.com/watch?v=OQwA14YWdqA...feature=related haha:)
Publicerat Augusti 30, 201015 yr har jävligt svårt att svälja att de skulle vara träden. För de första om de hade blåst så hade ljuden kommit mer ojämt och sen så hade de kommit redan i början. Ser inte ens att träkronorna rör sig nämnvärt mycke.
Publicerat Augusti 30, 201015 yr Måste ju vara hackspett av nått slag.. jämnfört med denna så är det ganska snarlikt. (iaf i mina öron)
Publicerat Augusti 31, 201015 yr Författare har jävligt svårt att svälja att de skulle vara träden. För de första om de hade blåst så hade ljuden kommit mer ojämt och sen så hade de kommit redan i början. Ser inte ens att träkronorna rör sig nämnvärt mycke. Ljudet lät oftast i en "omgång" för att sedan ha ett uppehåll på ca 1min och sedan dra igång igen.
Publicerat Augusti 31, 201015 yr Håller på Hackspett också och då lutar mest åt Mindre Hackspett. Har trummningar inspelade någonstans får leta. Lasse
Publicerat Augusti 31, 201015 yr Tror som Björn T att det är predator som jagar. Första jag tänkte på iaf
Publicerat Augusti 31, 201015 yr Haha det är bra det:) trodde ett tag att det bara var jag som hade sådana spekulationer;)