Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Reklamfilm för riktmedel..

Featured Replies

Publicerat

Fick en reklam CD på Bosjökloster från ett känt märke av riktmedel.

Kollade den ikväll o blev lite sne...

Snackas enbart om alla stora kelier de skjuter..,

På paraden första dagen ligger 8 galtar o tror det va 9 suggor...

Det skjuts som faen o de va ju att räkna med.

Det jag reagerar mest på va att det skjuts en rejäl galt som speakern benämner ledar keiler...

Alltså märket på riktmedelt är svenskt o spekern talar svenska o på svenska brukar vi ju benämna hangrisar för galt...

Men den delen är väl inget men LEDAR galt...

Dessutom verkar det finnas flera stora galtar i grupperna som drivs fram.

Måste väl va ovanligt...

Blir ju samma sak som att säga att den största grisen i flocken är galten...

Filmen är inspelad med i huvudsak danska jägare o en svensk tror jag de va.

Trött blir jag iallafall o det blir än mer felskytte på stora suggor om man gör på detta viset..

Publicerat
Fick en reklam CD på Bosjökloster från ett känt märke av riktmedel.

Kollade den ikväll o blev lite sne...

Snackas enbart om alla stora kelier de skjuter..,

På paraden första dagen ligger 8 galtar o tror det va 9 suggor...

Det skjuts som faen o de va ju att räkna med.

Det jag reagerar mest på va att det skjuts en rejäl galt som speakern benämner ledar keiler...

Alltså märket på riktmedelt är svenskt o spekern talar svenska o på svenska brukar vi ju benämna hangrisar för galt...

Men den delen är väl inget men LEDAR galt...

Dessutom verkar det finnas flera stora galtar i grupperna som drivs fram.

Måste väl va ovanligt...

Blir ju samma sak som att säga att den största grisen i flocken är galten...

Filmen är inspelad med i huvudsak danska jägare o en svensk tror jag de va.

Trött blir jag iallafall o det blir än mer felskytte på stora suggor om man gör på detta viset..

Även jag har denna reklamfilmen hemma i hyllan. Men som vanlig vad det gäller sådana här filmer så filtrerar min hjärna friskt av vad speakern säger. Stör mig även på att svensken ska snacka engelska när alla danskarna snackar modersmål. Jaja petitesser jämfört med att dräpa suggor!

MVH/Jocke

Publicerat
  • Författare

Jag har haft några eftersöksuppdrag genom åren där man skjutit på den största grisen i gruppen i tron att det måste ju va keilern..

De flesta har varit jägare från Danmark... inget ont om landet eller deras jägare men någonstans har det gått alldeles fel om uppfattningen där är att det till o med finns ´"ledar keiler" och reklamfilmen nämner att flera stora keiler finns med i grupperna...Möjligt att grisarna uppträder annorlunda i andra länder men jag har svårt o tro´t..

Inte undra på att jag möter den missuppfattniningen titt som tätt med filmer som dessa....

Säkert har man köt in reklamfilmen o de som gjort den har felat.

Riktmedlet som sådan är riktigt bra, men reklamfilmen är i mina ögon ren katastrof...

Publicerat

Kan väl inte finnas en normal människa som hinner se vad det var för grisar som i full 90 springer upp på en väg från ett dike och skotten går då grisen eller rättare sagt grisarna är mitt på vägen.. så snabbt hinner inte det mänskliga ögat och hjärnan reagera. Att bara hinna skjuta 3 grisar på 3 sekunder verkar skumt.. dessutom repeter studsare. Man vet ju hur svårt det kan vara att avgöra om det är en sugga eller galt på en åtel speciellt när grisarna dessutom har vinterpäls :huh: Det kallar jag utrotnings jakt <_<

Publicerat

Är inte den reklamen tagen ur Hunters film som heter Vildsvinsfeber 2 och inspelad i ungern?? Tror mig veta att två av jaktdagarna i filmen är inspelade i ett stort hägn där gruppsammansättningen troligtvis är helt annan än i det vilda.

Såg hela den filmen för ett tag sen, blev helt matt... en hel timma där det bara smäller, smäller och smäller och när det inte smäller så verkar jägarna ha betalt för att säga sauer och aimpoint så mycket som möjligt, inte svårt att lista ut vem som betalar den resan. Ett riktig bottennapp av Hunters som annars brukar göra bra filmer.