Publicerat Augusti 31, 201015 yr Tja har ett par stoney point ben stöd som mäter från 63-109 cm alltså deras mellan variant. Då den inte funkar så bra till liggande skytte tänkte jag svarva till ett par andra ben till den så jag kan byta. Benen blir i rostfritt och min fråga är hur långa ni tycker att dom borde vara för liggande skytte
Publicerat Augusti 31, 201015 yr ca 25-33 cm är nog ganska bra höjd skulle jag tro. inte för lågt för då behöver in tex gräset vara så högt så blir det i vägen..
Publicerat Augusti 31, 201015 yr jakt eller bana? Det Nille ger som förslag är en ok höjd för jakt, att ligga så högt med kroppen på bana är sjukt stressande och belastande för kroppen, dvs du kommer bara att kunna skjuta optimalt under ett par skott, iofs om du är vad man beskriver som rotund eller mer än stadigt byggd då kan det fortfarande vara en ok höjd. För min del som klent bygg och allmänt mager så är en total höjd på benstöd mm för ett perfekt rent liggskytte runt 18-20 cm till pipans centrum. Så i korthet, dina förutsättningar styr helt och hållet vad som är rätt höjd. /Christian
Publicerat Augusti 31, 201015 yr jag har även ett benstöd som är lägre men det tycker jag är för lågt till jakt..
Publicerat Augusti 31, 201015 yr Författare Tanken är att det ska fungera mest till bana det jag inte vet än är om det funkar pga att det inte är något fast stöd och då kanske det blir lite väl vingligt men det kostar ju inget att prova. Jag är väl ca normaltbyggd på en 90 pannor eller så så en 20-25 är nog ok
Publicerat Augusti 31, 201015 yr Författare Något jag kom att tänka på nu va om jag svarvar till den biten som ska in i fästet så kan man ju svetsa dit en bult och sen kapar men rör och svetsar i en mutter i den och vipps så kan man ju göra hur många olika längder man vill och på så sätt maximera det till det man vill ha. Liggande stående sittande osv Bilder kommer
Publicerat Februari 15, 201115 yr Författare Efter att ha fått färdigt mina benstöd och även provskjutit med dom kan jag bara konstatera att jag är mycket nöjd med resultatet. Det är nästintill perfekt det enda jag har att klaga på är att det är lite klent när man ska förbelasta dom Här är en bild
Publicerat Februari 15, 201115 yr Ursäkta om jag kapar tråden lite, men var för är dessa så mycket billigre än de för 1300:- jag såg en annons i Svensk Jakt Nyheter idag? http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=110645750168 Och hos Torsbo kostar motsvarande 995:- http://www.torsbohandels.com/art_1715012 . Med tanke på valutan idag så är det ju halva priset på ebay, INKLUSIVE frakten! Är de så mycket sämre? Eller missar jag något väsentligt?
Publicerat Februari 16, 201115 yr Författare Det kan ha med att dom ena är ShootersRidge och dom andra är Harris benstöd men jag är inte helt säker Nu är ju mina av märket Stoney Point http://www.stoneypoint.com/products/bp_rapid_pivot_bp_sitng_knlng.html som jag sen har byggt om lite
Publicerat Februari 17, 201115 yr Efter att ha fått färdigt mina benstöd och även provskjutit med dom kan jag bara konstatera att jag är mycket nöjd med resultatet. Det är nästintill perfekt det enda jag har att klaga på är att det är lite klent när man ska förbelasta dom Här är en bild Att Swinxsen är nöjd kan jag intyga