Publicerat Augusti 31, 201015 yr Tjo!! Som rubriken säger ska jag införskaffa i en 22lr för att använda till övning och skjuta kajor m.m. Vad jag funderar över är vad jag ska köpa för sorts! Vill ha ett bra vapen till ett maxpris av 6-8000kr. Vad finns det för några bra alternativ?
Publicerat Augusti 31, 201015 yr Beror lite vad du ska ha den till! Vill du bara ha en liten rolig ”plinkbössa” som kan duga till lite enklare jakt så kan jag rekommendera TOZ 78. Billig liten trevlig välskjutande 22:a.
Publicerat Augusti 31, 201015 yr Författare Beror lite vad du ska ha den till!Vill du bara ha en liten rolig ”plinkbössa” som kan duga till lite enklare jakt så kan jag rekommendera TOZ 78. Billig liten trevlig välskjutande 22:a. Ska som sagt övningsskjuta med den, skjuta kråkfåglar och även använda den vid avlivning vid fällfångst.
Publicerat Augusti 31, 201015 yr CZ 453 Varmint. FANTASTISK bössa! Lite raspig i trycket om du köper den helt ny, men det nöter ganska snabbt in sig - och den har dessutom schnell-trycke för finliret =)