Publicerat Januari 27, 200620 yr Har ni någe tips för att få igång en plast uv ??? Tänkte på klädsel o dylikt
Publicerat Januari 27, 200620 yr nu kommer du få en del tips.vi är några hängivna kråkjägare här. Jag själv har testat UV vid ett par tillfällen och det har välfunkat si sådär. Tipsen som brukar ges är att lägga ner tid på Uven å få den å se så äkta ut som det går.Men viktigast av allt är dock att man själv är så dold att man absolut inte kan upptäckas.
Publicerat Januari 27, 200620 yr Jag köpte en vanlig plast uv som inte funka direkt limma på massa fjädrar på den och gjorde ögonen lite extra gula...satt fast ett snöre som man kan fästa en dödkråka i vid uvens klor och efter det så funka det betydligt bättre har en bild av sämre kvalitet som jag bifogar...
Publicerat Januari 27, 200620 yr ja jävlar det där var ju snyggt Linus.. jag törs då inte lägga ut bilden på min och en kompis uvbulvan hehe kan skicka den på msn så får du dig ett gott skratt..den funka då inge vidare. men i vår tänkte jag ta nya tag med kråkjakten om nu kommun är så snäll och släpper in mig på tippen för att jaga..
Publicerat Januari 27, 200620 yr ja jävlar det där var ju snyggt Linus.. jag törs då inte lägga ut bilden på min och en kompis uvbulvan hehe kan skicka den på msn så får du dig ett gott skratt..den funka då inge vidare. men i vår tänkte jag ta nya tag med kråkjakten om nu kommun är så snäll och släpper in mig på tippen för att jaga.. tackar! har sett uvar av alla sorter och slag och gemensamt är stora gula ögon...
Publicerat Januari 28, 200620 yr Hej ! Byggde en radiostyrd UV en gång men hjälp av reglage och vajrar från ett radiostryt flygplan. Blev riktigt snyggt, eller nää.. fulsnygg men häftig kanske : I samma veva så instalerade jag oxå en inbygd högtalare i en plastkråka. Uven fungerade bra så länge den satt still men började jag köra med reglagen så vingarna flaxade och huvudet följde inkommande kråkor så fungerade den allt för bra... Kråkorna skrek och stack så fjädrarna rök ;D Uven blåste senare sönder under en allt för stormig jakt på Öland. Därefter använde jag en uppstoppad duvhök, funkade skitbra. Har nog Uv-huvudet kvar någonstans i gömmorna. Plastkråkan ligger o skräpar den oxå, blev allt för bökigt att klättra upp men den och 25 m högtalakabel... Radiostyrningsprylarna hamnade senare i en duv-uppkastningsbur (eller va det heter) och användes en del för hundträning. Hmmm... va mycket dumma projekt men provat. MvJh NS
Publicerat Januari 30, 200620 yr Min Uv Hugo. Gjord av frigolit och fjäder från tjäderhöna. Ögonen är en delad bandyboll. Vissa jakter har den fungerat väldigt bra, medans andra jakter flyger kråkorna omvägar för att slippa se den. Den har fått en och annan smäll genom åren då kråkor försökt ha ihäl han med sina näbbar och klor, men han har överlevt ;D
Publicerat Januari 30, 200620 yr vad har ni för fjädrar på dom.? är det bästa riktiga eller kann man färga dom ?
Publicerat Februari 2, 200620 yr vad har ni för fjädrar på dom.?är det bästa riktiga eller kann man färga dom ? Mina fjädrar har min mor fixat till mig var något plast rör som hästen (säng tillverkaren) hade och vissade innehållet i deras kuddar var massa olika stora fjädrar i div kulörer, tog sedan en limpistol och limmade fast fjädrarna med rätt färg på rätt ställe...borde ju funka annars att skjuta lite skator, kråker mm med 22:a och ta fjädrar från...
Publicerat Februari 2, 200620 yr men vad perfek kanske skulle far till en hästensängs butik o få be att se vad som finns inuti kuddarna : : ;D