Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Smed som kan skruva hagelbössa?

Featured Replies

Publicerat

Mitt gamla ök till hagelbock, Fabarm modell Gamma, har typ snart 20 år på nacken. Typ slut som bössa men efter att jag skruvat med den så jag lyckats få säkringen att ge fan i att ta egna initiativ så har jag insett att bössfan faktiskt fungerar! Perfekt att ha vid eftersök och annat kladd då man inte behöver vara så där jätterädd om den.

Haft den på service 4 gånger, sista gången gick smeden bet på att få tag på ledbulten eller vad den heter i lådan. Bössan är alltså hyfsat glapp i sidled. Den håller dock ihop så jag vågar använda den.

Min frågeställning till sidans smeder är om det finns någon chans att få liv i ejektorn? Den funkar typ kass.. bryter jag bössan flera gånger efter skott så löser den ut men oftast inte. Insett att ejektor är rätt värdefullt.. Bössan är i princip slut så jag är inte intresserad av att lägga tusentals kronor på den men finns det någon här som känner att denne är intresserad av att testa?

Fixa glappet..

Fixa ejektorn..

..typ är vad som står på programmet.

Om så så blir detta inte aktuellt förrän sent i höst/vinter..

Mvh!

Publicerat

Hmm.. vem som nu är generalagent för H&K borde kunna peta fram lite delar till din bysse =)

Publicerat
Mitt gamla ök till hagelbock, Fabarm modell Gamma, har typ snart 20 år på nacken. Typ slut som bössa men efter att jag skruvat med den så jag lyckats få säkringen att ge fan i att ta egna initiativ så har jag insett att bössfan faktiskt fungerar! Perfekt att ha vid eftersök och annat kladd då man inte behöver vara så där jätterädd om den.

Haft den på service 4 gånger, sista gången gick smeden bet på att få tag på ledbulten eller vad den heter i lådan. Bössan är alltså hyfsat glapp i sidled. Den håller dock ihop så jag vågar använda den.

Min frågeställning till sidans smeder är om det finns någon chans att få liv i ejektorn? Den funkar typ kass.. bryter jag bössan flera gånger efter skott så löser den ut men oftast inte. Insett att ejektor är rätt värdefullt.. Bössan är i princip slut så jag är inte intresserad av att lägga tusentals kronor på den men finns det någon här som känner att denne är intresserad av att testa?

Fixa glappet..

Fixa ejektorn..

Mvh!

Kolla med Stanley Stoltz i Norrköping. Bättre vapensmed/gravör får man leta efter.

Publicerat

Fixa glappet..

Fixa ejektorn..

Mvh!

Hör med lalle (Lauritz Saxtrup) som ibland finns här på listan. Annars kan du maila honom på saxtrup@gmail.com

Publicerat
  • Författare

Fler som rekomenderat Lalle, lär kolla med honom!

Mvh!

• 1 month later...
Publicerat

Måste bara rätta herr RW, mejl adressen är lauritz.j.saxtrup [snabel A] gmail.com

Mvh Lalle

Publicerat
Måste bara rätta herr RW, mejl adressen är lauritz.j.saxtrup [snabel A] gmail.com

Mvh Lalle

Sorry!!!!

Har väl nån gammal adress i min lista, ska genast ändra.

Sköt förresten med Zanardinin förra helgen och det var enklare att träffa nu när trycken är justerade. Förstapipan skjuter jäkligt tätt men samskjutningen är sådär med ca 50-60mm på 75 m men det är ju ingen toppfågelbössa direkt så just nu räcker det. :D

Finns ju många dubblare som skjuter betydligt sämre. :D