Publicerat September 1, 201015 yr dom lyckliga som har jaktbara stammar av dov och kronhjort på sina marker kan väl lägga ut sina berättelser från årets jakter, gärna med bilder.
Publicerat September 1, 201015 yr dom lyckliga som har jaktbara stammar av dov och kronhjort på sina marker kan väl lägga ut sina berättelser från årets jakter, gärna med bilder. Hoppas innerligt på att behöva skriva om när jag fäller mitt första dov
Publicerat September 9, 201015 yr 6/9 Kl 1915 efter en kort regnskur klev två unga herrar ut 50m framför mitt nyresta torn där de setts dagen före. Nr 1 strax får efter en Rhino 10,7g i halsen och faller till marken, nr 2 gör en rusning i en halvcirkel, kort vissling och ytterligare en Rhino skickas iväg mot spetsen främre del av bogen och även den går omedlebart till marken. Nya dovviltsracern har hjort premiär Remington 700 VS Composite 308win + Swarovski 2,5-10x56 belyst
Publicerat Oktober 13, 201015 yr Själv har jag haft turen med mig och lyckats fälla två kronvilt hittills, en hind för två helger sedan och en sextaggare i måndags. I övrigt har jag observerat mycket kronvilt för att vara i mina trakter vilket fler verkar ha gjort för tilldelningen har utökats de senaste dagarna... Hinden 2,5-åringen
Publicerat Oktober 18, 201015 yr Författare Själv har jag haft turen med mig och lyckats fälla två kronvilt hittills, en hind för två helger sedan och en sextaggare i måndags. I övrigt har jag observerat mycket kronvilt för att vara i mina trakter vilket fler verkar ha gjort för tilldelningen har utökats de senaste dagarna...Hinden 2,5-åringen men jäklar, vad kul! grattis! vi får se om vi inte kan släpa oss ut i samma skog nångång under hösten...
Publicerat Oktober 18, 201015 yr Dom är luriga dom rackarna. Har varit riktigt nära ett par gånger den här veckan. Bästa läget var på en Kronhind som gick och betade på en vall ett dubbelt hagelhåll bort, tyvärr såg jag bara massa långtradare i kikarsiktet för hon stog bara 1 meter från viltstaketet till motorvägen.
Publicerat Oktober 19, 201015 yr men jäklar, vad kul! grattis! vi får se om vi inte kan släpa oss ut i samma skog nångång under hösten... Det vore trevligt! Vi hoppas bara att vi slipper den överjä"#€%& vintern som en del utlovar. Den föregående var ju inte att leka med...
Publicerat Oktober 19, 201015 yr Författare Det vore trevligt! Vi hoppas bara att vi slipper den överjä"#€%& vintern som en del utlovar. Den föregående var ju inte att leka med... vi får ta med våra fäder ut samtidigt, det skulle dom säkerligen uppskatta. hur går hundarna i år? jag håller på med min wachtel (16mån) och hon går från klarhet till klarhet, sen jag jag ju en tax på 3,5år som jag tyvärr inte hunnit ut så mycket med i år, men hon vet iaf vad hon skall göra.
Publicerat Oktober 27, 201015 yr Jodå, full fart på svartråttorna! Tiken lyckades med två hyggliga ståndskall under kvällspromenaden igår kväll. F.ö lyckades jag skjuta mig en liten spets efter en spännande smygjakt i ovädret som härjade i söndags...
Publicerat November 23, 201015 yr Denna smalhind kom rusande på 10m med två wachtlar efter sig, slog in benen under sig och gjorde en fåra i vitmossan när den träffades av en 10,7g Rhino högt i bogen.
Publicerat December 13, 201015 yr Hej. Har haft en väldigt trevlig hjortjakt iår men nu tror jag den tyvärr är slut för min del, en liten bebbe väntas om en dryg månad. Jakten har skett vid tre tillfällen, en långhelg till premiären i Sept, en helg till premiären i Okt och nu senast förra helgen och ett par dagar in i veckan. 3st handjur och 5st kalvar blev förvisad till frysboxen. Ser fram emot nästa år redan... / Tomas
Publicerat December 13, 201015 yr Blev 2 vitsvansar ihelgen, en kalv och en smalhind. Kalven på vak och hinden på drev.