Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Hjortjakten 2010

Featured Replies

Publicerat

dom lyckliga som har jaktbara stammar av dov och kronhjort på sina marker kan väl lägga ut sina berättelser från årets jakter, gärna med bilder.

Publicerat
dom lyckliga som har jaktbara stammar av dov och kronhjort på sina marker kan väl lägga ut sina berättelser från årets jakter, gärna med bilder.

Hoppas innerligt på att behöva skriva om när jag fäller mitt första dov :huh:

Publicerat

6/9 Kl 1915 efter en kort regnskur klev två unga herrar ut 50m framför mitt nyresta torn där de setts dagen före. Nr 1 strax får efter en Rhino 10,7g i halsen och faller till marken, nr 2 gör en rusning i en halvcirkel, kort vissling och ytterligare en Rhino skickas iväg mot spetsen främre del av bogen och även den går omedlebart till marken.

Nya dovviltsracern har hjort premiär :huh:

20100906274liten.jpg

Remington 700 VS Composite 308win + Swarovski 2,5-10x56 belyst

Publicerat

Fint som snus!!!

• 1 month later...
Publicerat

Själv har jag haft turen med mig och lyckats fälla två kronvilt hittills, en hind för två helger sedan och en sextaggare i måndags. I övrigt har jag observerat mycket kronvilt för att vara i mina trakter vilket fler verkar ha gjort för tilldelningen har utökats de senaste dagarna...

Hinden

Webb_PA020035.jpg

2,5-åringen

Kronhjort101011Web.jpg

Publicerat
  • Författare
Själv har jag haft turen med mig och lyckats fälla två kronvilt hittills, en hind för två helger sedan och en sextaggare i måndags. I övrigt har jag observerat mycket kronvilt för att vara i mina trakter vilket fler verkar ha gjort för tilldelningen har utökats de senaste dagarna...

Hinden

Webb_PA020035.jpg

2,5-åringen

Kronhjort101011Web.jpg

men jäklar, vad kul! grattis! vi får se om vi inte kan släpa oss ut i samma skog nångång under hösten...

Publicerat

Dom är luriga dom rackarna.

Har varit riktigt nära ett par gånger den här veckan. Bästa läget var på en Kronhind som gick och betade på en vall ett dubbelt hagelhåll bort, tyvärr såg jag bara massa långtradare i kikarsiktet för hon stog bara 1 meter från viltstaketet till motorvägen.

Publicerat
men jäklar, vad kul! grattis! vi får se om vi inte kan släpa oss ut i samma skog nångång under hösten...

Det vore trevligt! Vi hoppas bara att vi slipper den överjä"#€%& vintern som en del utlovar. Den föregående var ju inte att leka med...

Publicerat

Har blivit en kronhjort. Helt fantastiskt :blush:

post-4720-1287506583_thumb.jpg

Publicerat
  • Författare
Det vore trevligt! Vi hoppas bara att vi slipper den överjä"#€%& vintern som en del utlovar. Den föregående var ju inte att leka med...

vi får ta med våra fäder ut samtidigt, det skulle dom säkerligen uppskatta. hur går hundarna i år? jag håller på med min wachtel (16mån) och hon går från klarhet till klarhet, sen jag jag ju en tax på 3,5år som jag tyvärr inte hunnit ut så mycket med i år, men hon vet iaf vad hon skall göra.

Publicerat

Jodå, full fart på svartråttorna! Tiken lyckades med två hyggliga ståndskall under kvällspromenaden igår kväll.

F.ö lyckades jag skjuta mig en liten spets efter en spännande smygjakt i ovädret som härjade i söndags...

Kronspets101024Web.jpg

• 4 weeks later...
Publicerat

Denna smalhind kom rusande på 10m med två wachtlar efter sig, slog in benen under sig och gjorde en fåra i vitmossan när den träffades av en 10,7g Rhino högt i bogen.

dovhindliten.jpg

• 3 weeks later...
Publicerat

Sköt en kron hind igår , tyvär så har jag ingen bild

Publicerat

Hej. Har haft en väldigt trevlig hjortjakt iår men nu tror jag den tyvärr är slut för min del, en liten bebbe väntas om en dryg månad.

Jakten har skett vid tre tillfällen, en långhelg till premiären i Sept, en helg till premiären i Okt och nu senast förra helgen och ett par dagar in i veckan. 3st handjur och 5st kalvar blev förvisad till frysboxen.

Ser fram emot nästa år redan... / Tomas

Publicerat

Blev 2 vitsvansar ihelgen, en kalv och en smalhind. Kalven på vak och hinden på drev.

• 1 month later...
Publicerat

Idag sköt jag min tredje kron en smalhind :)

post-4551-0-02818100-1295811102_thumb.jp

Publicerat

Idag vart det en dubblé :)

post-4551-0-60837400-1296334054_thumb.jp

mer i dagboken