Publicerat September 2, 201015 yr hej jag undrar om någon skulle kunna tipsa var i närheten av härnösand jag skulle kunna åka och titta på ett orrspel eller tjäder med jänta min?
Publicerat September 2, 201015 yr Myrans område bjuder på en del orrspel när den tiden e. Dvs INTE nu! Jag brukar kika på en del orrar o kommer åven så göra i år med barn o hund. Ni kan få haka på då de e tid! Vill ni se orre o tjäder nu blir de framför en hundnos.
Publicerat September 5, 201015 yr Författare jag borde ha skrivit att det gäller inte nu utan under normala spel tider =)
Publicerat September 6, 201015 yr Här i västerbotten (Lycksele) spelar då orren på hösten, brukar själv smyga upp klockan 5 på mornarna under septemberjakten och titta på orrspel i dimman. Andreas
Publicerat September 6, 201015 yr Här i västerbotten (Lycksele) spelar då orren på hösten, brukar själv smyga upp klockan 5 på mornarna under septemberjakten och titta på orrspel i dimman.Andreas På mina jaktmarker brukar det dröja till första frostnätterna innan man hör de sitta o kuckla (på ett ungefär) Men jag har sett de mkt tidigare i andra delar av Sverige dela upp sig o sitta i topp. Men nu var de ju runt H-sand det frågades om