Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Vem är Wizzie?

Featured Replies

Publicerat

Hallå där!

Då var det dags för en liten presentation av vilken kuf man är :)

Stefan Andersson heter jag och bor i Gustavsberg på Värmdö öster om Stockholm.

Bor sedan 16 år i ett radhus som man lagt ner mycket tid på men börjar länga "ut", tillbaka till rötterna.

Bor tillsammans med hustru och tre barn, två döttrar 16 och 12 samt en son på 14.

Är uppvuxen på morföräldrarnas gård i Enhörna utanför Södertälje. Hästar, kor, grisar och höns är inga obekanta individer...

Gick i skolan i Enhörna (1-6), Södertälje (7-9), Strägnäs (Fyraårig teknisk el/tele år 1-3) och Eskilstuna (år 4).

Efter 18 månaders värnplikt stannade jag inom försvaret i teknisk tjänst i 10 år.

Sedan blev det en sväng inom det privata med jobb som konsult på diverse datorföretag i ett par år.

Startade eget tillsammans med två kompisar på det glada 90 talet och körde på tills bubblan sprack.

Tog mig en funderare och kom fram till att det inte var så kul trots bra pengar att jobba 80 timmars veckor :P

Var ledig ett tag och började sedan jobba som IT ansvarig på en friskola här ute på Värmdö. Har bytt skola nu men arbetet är det samma.

När det gäller jakten så har jag inte riktigt kommit till skott ;) ännu. Har skjutit en del sedan tidigare och varit med på jakt

men inte haft tid att ta jägarexamen. Men nu skall det ske!

En kompis och jag skall läsa in teorin och börja övningsskjuta så får vi hur det går sedan. Målet är att det skall vara klart innan snön försvinner. Är mycket sugen på att komma ut och jaga men det är en hel del mer än bara en examen som skall fixas.

Känner att det skulle vara perfekt att hitta någon som kan agera "mentor"/bollplank åt en i början. Någon frivillig????

Är det något mer ni vill veta så är det bara att höra av sig!

Mvh

Stefan

Publicerat

Välkommen hit och grattis till din påbörjade jägarexamen!

Du kommer nog att finna att hela forumet kan agera bollplank åt dig med tanke på den samlade kompetensen som finns här.

Dock är det upp till dig att sålla bland alla mindre lyckade tips du får :P

Publicerat

Välkommen hit ;)

Raubtier här på forumet är en glad skit som bor på Värmdö, men han är inte så aktiv på forumet.

Publicerat

Hej & välkommen hit! :lol:

Publicerat

Hej och välkommen! :rolleyes:

Publicerat

Välkommen!  ^_^

Publicerat

Hej och välkommen!!!

Publicerat
  • Författare

Tack för alla glada tillrop! Här känner man sig verkligen välkommen!

Ska göra vad jag kan för att återgälda det.

Mvh

Stefan

Publicerat
Hallå där!

Då var det dags för en liten presentation av vilken kuf man är B)

Stefan Andersson heter jag och bor i Gustavsberg på Värmdö öster om Stockholm.

Bor sedan 16 år i ett radhus som man lagt ner mycket tid på men börjar länga "ut", tillbaka till rötterna.

Bor tillsammans med hustru och tre barn, två döttrar 16 och 12 samt en son på 14.

Är uppvuxen på morföräldrarnas gård i Enhörna utanför Södertälje. Hästar, kor, grisar och höns är inga obekanta individer...

Gick i skolan i Enhörna (1-6), Södertälje (7-9), Strägnäs (Fyraårig teknisk el/tele år 1-3) och Eskilstuna (år 4).

Efter 18 månaders värnplikt stannade jag inom försvaret i teknisk tjänst i 10 år.

Sedan blev det en sväng inom det privata med jobb som konsult på diverse datorföretag i ett par år.

Startade eget tillsammans med två kompisar på det glada 90 talet och körde på tills bubblan sprack.

Tog mig en funderare och kom fram till att det inte var så kul trots bra pengar att jobba 80 timmars veckor :)

Var ledig ett tag och började sedan jobba som IT ansvarig på en friskola här ute på Värmdö. Har bytt skola nu men arbetet är det samma.

När det gäller jakten så har jag inte riktigt kommit till skott :P ännu. Har skjutit en del sedan tidigare och varit med på jakt

men inte haft tid att ta jägarexamen. Men nu skall det ske!

En kompis och jag skall läsa in teorin och börja övningsskjuta så får vi hur det går sedan. Målet är att det skall vara klart innan snön försvinner. Är mycket sugen på att komma ut och jaga men det är en hel del mer än bara en examen som skall fixas.

Känner att det skulle vara perfekt att hitta någon som kan agera "mentor"/bollplank åt en i början. Någon frivillig????

Är det något mer ni vill veta så är det bara att höra av sig!

Mvh

Stefan

Du har verkligen inväntat rätt tillfälle att påbörja din Jägarexamen eftersom Svenska Jägareförbundet har tagit fram nytt material till lägre pris och betydligt mindre mängd literatur att gå igenom. Tyvärr missar man en del bra info men det går alltid att fånga upp när det är dags. Att det dessutom ingår medlemskap i Sv Jägareförbundet när du löser paketet är ju inte heller någon nackdel. Lycka till / Johan

Publicerat

Välkommen HOppas du finner nya bra kontakter här.. :)

Publicerat

Hej och hjärtligt välkommen till detta eminenta forum!

• 2 weeks later...
Publicerat

Hej och Välkommen

fin bild engenhändigt fälld ?

Publicerat

Välkommen hit :P

Publicerat

Välkommen! :)

Publicerat
  • Författare
Hej och Välkommen

fin bild engenhändigt fälld ?

Tack för mottagandet!

Om det vore så väl ändå :huh: men det är det inte...

Bilden är "lånad" från nätet. Är inte klar med jägarexamen ännu :lol:

/Stefan

Publicerat

Välkommen hit! :lol:

Publicerat

Hej och välkommen! :P

Publicerat
  • Författare

Tack så mycket Erdenvik och Anton1! Det värmer med ett så gott mottagande.

/Stefan