Publicerat September 4, 201015 yr Herrgårdens fina park är även nattlig jaktmark för grävlingar. Ytterligare en grävling har utsett en av sommarstugornas fina gräsmatta som jaktmark. En fälla plaserades i parken, och en vid stugan. Ingen hade fastnat i natt innan jag gick o lade mig. I morse skulle jag kolla, men började med sedvanligt toalettbesök. "PANG". Hmm... Nån var tidigare än jag. Pappa är också med o jagar här, och han var lite tidigare än jag. En grävling i var fälla. Ska gillra dom igen o se om det finns fler som låter sig luras av våra goda äppelbitar...
Publicerat September 5, 201015 yr Snyggt jobbat! Lyckades själv nypa en 8 kilos galt på vildsvinsåteln i början på veckan.
Publicerat September 5, 201015 yr Författare Snyggt jobbat! Lyckades själv nypa en 8 kilos galt på vildsvinsåteln i början på veckan. WOW!!! Behöver du hjälp att dra fram den, så har jag en vinsch på Jeepen, som drar ca 4 ton...
Publicerat September 5, 201015 yr WOW!!! Behöver du hjälp att dra fram den, så har jag en vinsch på Jeepen, som drar ca 4 ton... Tack för erbjudandet, ska tänka på det om fler grävsvin vågar sig fram till åteln! Av detta svin finns inte mycket kvar att vincha, korparna och havsörnarna har redan städat undan liket.