Publicerat September 4, 201015 yr Jag har planer på att förse min HSQ 1900 9,3x62 med ljuddämpare, när jag tog upp detta med han som skall få uppgiften så nämner han för mig att det finns en möjlighet att det kanske inte funkar. Då på grund av att pipväggarna är för tunna så det kan bli omöjligt att få precision med en ljuddämpare monterad, detta hade han varit med om förut. Är det någon som erfarenhet/kunskap om detta, kanske man skall byta vapen Tack på förhand Micke
Publicerat Januari 5, 201214 yr Författare Om det är till intresse vet jag ej men nu sitter det en ljuddämpare monterad på bössan, och det var inte helt smärtfritt men med en duktig smed så gick det vägen och precisionen är som innan, det ovan nämnda problem kan uppstå då det är ganska så tunna pipväggar på min 1900 men som sagt det funkar fin fint.
Publicerat Januari 5, 201214 yr Har bekanta som har dämp på 1900, har inte hört om detta problem, men intressant! Ska nog ha en på min så småningom.
Publicerat Januari 6, 201214 yr Har bekanta som har dämp på 1900, har inte hört om detta problem, men intressant! Ska nog ha en på min så småningom. Jag tror främst det gäller kal 9,3mm, de pipväggarna blir bra tunna.
Publicerat Januari 7, 201214 yr Författare Som det nämns ovan så är det på 9,3 detta problem kan uppstå,