Publicerat September 5, 201015 yr Jag har börjat planera för vapenskåpsköp eftersom min gode vän, och husse till Benz och Daimler, har lovat att det inte alls är några problem att bära upp ett stort vapenskåp till min lägenhet Vi får väl se om han har rätt Jag väljer mellan Norlyx och Scandinavian Safe men behöver lite råd från folk med egen erfarenhet från dessa skåp. Det som talar för Norlyx är att jag helst vill ha ett sådant men de finns tyvärr inte i svart, vilket däremot S.S gör - för en tusenlapp extra Jag kommer troligen aldrig någonsin behöva fler än fyra vapen (klass 1-studsare, hagelpang, .22:a och kanske ytterligare en studsare för tjädrarna) så skåpet behöver inte ha plats för mer än 8-10 vapen. Jag funderar även på vad som är bäst av nyckellås, elektroniskt kodlås eller mekaniskt kodlås. Min magkänsla tycker att mekaniskt kodlås bör vara bäst för elektronik kan fucka upp sig och nycklar kan försvinna Så, vilket märke är bäst av dessa två?
Publicerat September 5, 201015 yr Jag har börjat planera för vapenskåpsköp eftersom min gode vän, och husse till Benz och Daimler, har lovat att det inte alls är några problem att bära upp ett stort vapenskåp till min lägenhet Vi får väl se om han har rätt Jag väljer mellan Norlyx och Scandinavian Safe men behöver lite råd från folk med egen erfarenhet från dessa skåp. Det som talar för Norlyx är att jag helst vill ha ett sådant men de finns tyvärr inte i svart, vilket däremot S.S gör - för en tusenlapp extra Jag kommer troligen aldrig någonsin behöva fler än fyra vapen (klass 1-studsare, hagelpang, .22:a och kanske ytterligare en studsare för tjädrarna) så skåpet behöver inte ha plats för mer än 8-10 vapen. Jag funderar även på vad som är bäst av nyckellås, elektroniskt kodlås eller mekaniskt kodlås. Min magkänsla tycker att mekaniskt kodlås bör vara bäst för elektronik kan fucka upp sig och nycklar kan försvinna Så, vilket märke är bäst av dessa två? Jag har ett SS och är i princip nöjd. Mitt har nyckel och det blir ju en stor nyckel på nyckelknippan (och man kan ju inte förvara reservnyckeln hemma för då är det liksom ingen större ide att låsa alls...) Så kodlås är nog bra. Mekaniskt eller elektroniskt kvittar. Har aldrig hört om ett elektroniskt lås som "fuckat upp"... Tänk på att skaffa ett skåp som är stort nog att förvara din ammuntion i också, de allra minsta brukar inte ha plats för sånt. Några hyllor för småsaker är inte fel att ha heller.
Publicerat September 6, 201015 yr Författare Man kan visst få Norlyxskåp i valfri färg till en kostnad på ca 7000 kr säger de på websidan. Undrar om det är den totala kostnaden för hela skåpet eller om de ska ha 7000 kr bara för färgen
Publicerat September 7, 201015 yr hej Jag har ett S.S sp88 och jag är väldigt nöjd med det, lagom stort så alla prylar kan förvaras i skåpet och bössorna behöver inte stå och skava mot varandra. Jag köpte mitt skåp hos Hylte Lantmän och vad jag kan se så är de billigast, de kör hem det förr 400 kr och skåpet var nästan 1000 kr billigare än vad det var på S.S hemsida. Hylte har flera märken och modeller att väla mellan... finns även svart skåp... Jag tror jag gav 5200 hemkört och klart för mitt skåp och då är det godkännt för upp till 16 vapen och man får med en uppsättning sidohyllor... rymligt och bra... Så kolla med dom... det lönade sig för mig iaf. David
Publicerat September 7, 201015 yr Författare annars e de ju bara måla skåpet i vilken färg du vill;) Det är för enkelt! Som (potentiell) kund måste man ju krångla lite och se hur långt de är beredda att gå för att få sälja
Publicerat September 7, 201015 yr Det är för enkelt! Som (potentiell) kund måste man ju krångla lite och se hur långt de är beredda att gå för att få sälja jo de e ju sant:)
Publicerat September 7, 201015 yr Jag har varken det ena eller det andra så jag kan tyvärr inte uttala mig om vad jag tycker. Dock kan jag ge tummen upp för ett kodlås. Ack så smidigt det är. Enligt mitt tycke, helt klart värt dem extra pengarna!
Publicerat September 8, 201015 yr Författare Dock kan jag ge tummen upp för ett kodlås. Ack så smidigt det är. Enligt mitt tycke, helt klart värt dem extra pengarna! Jo, jag är helt inne på att ha kodlås på mitt skåp för att slippa de stora nycklarna. Men då kommer dilemma nummer 2: elektroniskt eller mekaniskt
Publicerat September 8, 201015 yr Jo, jag är helt inne på att ha kodlås på mitt skåp för att slippa de stora nycklarna. Men då kommer dilemma nummer 2: elektroniskt eller mekaniskt Jag har ett elektroniskt. Supersmidigt!
Publicerat September 24, 201213 yr Alla lås går sönder... Nyckel eller kod, el eller mekaniskt spelar ingen roll. Köp det som funkar för er typ av användning och plånbok. Men det driftsäkraste på marknaden just nu blir kaba mas mod52v generator lås. Smakar det så kostar det..... Ca 1500:- mer än svängregel varianterna från la gard o m-lock. Hoppas det hjälper nån att välja. Med vänlig hälsning, Värdeskydd