Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Vågar man köpa ett begagnat Leupold utan kvitto?

Featured Replies

Publicerat

Efter att ha letat runt förfullt efter ett begagnat sikte har jag nu ev. hittat ett Leupold som jag är intresserad av. Siktet är i fint skick men det finns inget kvitto. Vågar jag köpa ändå, har Leopold kanske något som gör att det bara är att lämna in siktet och få det fixat eller är det kvitto som gäller för att garantin ska gälla?

Hoppas någon med lite mer erfarenhet inom området än mig har någon fundering kring detta.

Mvh Jaagar

Publicerat

För leupisar är det innehavaren som har garantin,

dvs du kan vara ägare nr 8 eller 18,

skickas till Småländska för garanti arbeten.

/Christian

Publicerat

Leupold lämnar full livstids garanti på kikaresikten.. alla från den billigare VX-1 till den dyrare VX-3. Har precis köpt en VX-3 så jag vet. Borde klart vara bra att veta var kikaren är köpt för att kunna lämna in den vid eventuella fel om man behöver kvitto eller ej vet jag inte. Finns väl något nr på kikaren så butiken som sålt den vet nog att den kommer från just den butiken. Tror nog det fungerar så att om den mot all förmodan skulle haverera så får man säkert en ny från butiken och den gammla skickas iväg.. annars skulle det ju ta ett halvår innan man fick den tillbaka.

Publicerat
För leupisar är det innehavaren som har garantin,

dvs du kan vara ägare nr 8 eller 18,

skickas till Småländska för garanti arbeten.

/Christian

Skulle skicka in ett för rep.som jag köpt beg

dom ville ha kvitto....Mennä jag sa att det ett scanivavian....så gick det bra

antar dom inte vill ta sig åt dom om det är importerat kanske

Publicerat

Det låter onekligen som en underbar fantasi att det skulle vara "livstids garanti" på ett sikte men det stämmer enligt försäljningsannonserna för flera sikten. Leupold verkar ha en grymt bra garanti vilket gör att man vågar sig på att köpa dessa även begagnat - även om jag själv inte kommit till skott ännu... ;)

Fast jag måste höja ett varningens finger som det brukar heta. Det finns falska Leupold och dessa har "nog" av förklarliga skäl liiite sämre garanti... :)

Det här inlägget bör du alltså läsa först! B)

Publicerat
  • Författare

Tack för alla tipsen. Lurigt med kopior i omlopp. Ser ut att bli affär med en trevlig norrlänning ;-)

Publicerat
Tack för alla tipsen. Lurigt med kopior i omlopp. Ser ut att bli affär med en trevlig norrlänning ;-)

Jag har då aldrig träffat en otrevlig norrlänning...  :blush:

Om Leupold gjort lite bättre ifrån sig med linser osv. så hade märket varit min absoluta favorit.  B)