Publicerat September 5, 201015 yr Jag heter Johan Amby, 43 år och bor i Ulricehamn. Gift och har 2 barn, 10 och 12 år, samt Acke (en drever på 10 månader som hade sitt första drev idag). Hade länge tänkt att börja jaga men tummen var svår att få ur men för några år sedan tog jag jägarexamen och nu jagas det lite (70-80 gånger/år). Rådjursjakten har alltid varit nr 1 för mig men "när Fan blir gammal blir han religiös", måste erkänna att älgjakt med hund är skitkul. Jag glad att ingen kommer och hälsar på i gömslet när man sitter ensam i mörkret och väntar på att något vildsvin ska komma till åteln och hälsa på (troligtvis kommer det män med vita rockar och hämtar mig en natt). Utöver rådjur, älg och vildsvin blir det naturligtvis en och annan räv också. När det blir tid över efter att jobbet, familjen, jakten, pojklaget i handboll och fiskeklubben fått sitt är det fiske som gäller. Gösfiske, trollingfiske efter lax och öring och lax, pimpel och sist men inte minst havsfiske i Sverige och Norge. / Johan
Publicerat September 5, 201015 yr hej och välkommen, kulmed en från närområdet, jag bor 3 mil från U-hamn. vart har du dina marker?
Publicerat September 5, 201015 yr Författare hej och välkommen, kulmed en från närområdet, jag bor 3 mil från U-hamn. vart har du dina marker? Hej Wille! Är med i ett litet lag i Varnum (mellan Ulricehamn och Borås) och sen hjälper jag en med vildsvinsåtel i Strängsered.
Publicerat September 6, 201015 yr hej och välkommen. Jag får hålla med wille skoj med någon från när området. varnum åker man ju igenom då och då.