Publicerat September 6, 201015 yr Ok jag vet, slö som fan... Men skiljer det sig något mellan Sako och Normahyslor när man laddar .222? Gjorde ett test till .308:an och konstaterade att de samsköt. Känner mej rätt säker på att det funkar även i .222 men tänkte kasta ut en fråga här först.. Fått en massa Sako helmantelplugg som jag påbörjat att konvertera till tomhylsor för att fylla på med mina kära V-maxar. Mvh!
Publicerat September 6, 201015 yr Ok jag vet, slö som fan... Men skiljer det sig något mellan Sako och Normahyslor när man laddar .222? Gjorde ett test till .308:an och konstaterade att de samsköt. Känner mej rätt säker på att det funkar även i .222 men tänkte kasta ut en fråga här först.. Fått en massa Sako helmantelplugg som jag påbörjat att konvertera till tomhylsor för att fylla på med mina kära V-maxar. Mvh! Väg dem på en noggran våg. Mer vikt betyder mindre utrymme i hylsan vilket bör ge högre tryck om jag nu inte tänker helt fel.