Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Prisvärt?

Featured Replies

Publicerat

Hej!

Är den här tuben värd 1000:- ?

Vet att det inte är någon supertub men det kan kanske vara något att börja med?

/Stefan

Publicerat

Nej,

det är en kinakopia och inte ens äkta vara.

" belysta riktmedel i rött + grönt." avslöjar den.

Sjukt intressant är att säljaren gör en avans på en sådan försäljning med mellan 7 och 800 kr.

/Christian

Publicerat

Kollade på den där tuben förra veckan (men tappade suget efter lite info från en kompis) och både tuben och han är mysko som fan.... Han ville inte vare sig lämna ut namn eller telenr så man kunde prata med honom, den kontakten vi hade så va det via mail och hans olika mailadresser (tror jag kom upp till fyra stycken :wub: ).....

Han ville prompt att jag skulle föra över pengar på hans konto, han ville inte använda sig av blockets system, även om jag skulle stå för de.....

Sending out a big warning!!!!

Publicerat
Nej,

det är en kinakopia och inte ens äkta vara.

" belysta riktmedel i rött + grönt." avslöjar den.

Sjukt intressant är att säljaren gör en avans på en sådan försäljning med mellan 7 och 800 kr.

/Christian

Nikon har rött och grönt i sina sikten.....

Jag brukar åxå dra öronen åt mig när det är olika färg på belysningen, men uppenbarligen går det inte att göra den bedömningen rakt av.

I övrigt håller jag med, KÖP INTE DETTA SIKTE.

//

Publicerat

Är det buffel & båg samt om säljaren verkar vara oseriös och skum så kan man alltid anmäla en annons på blocket.

Det är inte ok enligt svensk lag att sälja piratkopior men huruvida den lagen innefattar privatpersoner vet jag ej.

Publicerat
  • Författare

Tack så mycket! Direkt lönar det sig att vara med här.

Om vi vänder på steken då, vilken tub skulle ni rekommendera om budgeten var 3.500:- och användningen skulle framförallt

vara vakjakt på gris och smyg på rådjur/dov?

/Stefan

Publicerat
Tack så mycket! Direkt lönar det sig att vara med här.

Om vi vänder på steken då, vilken tub skulle ni rekommendera om budgeten var 3.500:- och användningen skulle framförallt

vara vakjakt på gris och smyg på rådjur/dov?

/Stefan

Svarar tråkigt men sant.

Begagnad Tysk/Österikiskt sikte med anpassat riktmedel.

Det fins många bra kikare i den klassen om man är villig att ha en lite sliten tub på vapnet.

//

Publicerat
  • Författare

Tysk/Österrikikisk säger du, hmmm. Var hittar man på sådana då? Tips på någon bra sida och vilka fabrikat rekommenderas?

/Stefan

Publicerat
Tysk/Österrikikisk säger du, hmmm. Var hittar man på sådana då? Tips på någon bra sida och vilka fabrikat rekommenderas?

/Stefan

Www.torsbohandels.com brukar kunna ha en hel del bra (och en del mindre bra) beggad optik, kan vara värt att kolla :D

Publicerat
Kollade på den där tuben förra veckan (men tappade suget efter lite info från en kompis) och både tuben och han är mysko som fan.... Han ville inte vare sig lämna ut namn eller telenr så man kunde prata med honom, den kontakten vi hade så va det via mail och hans olika mailadresser (tror jag kom upp till fyra stycken B) ).....

Han ville prompt att jag skulle föra över pengar på hans konto, han ville inte använda sig av blockets system, även om jag skulle stå för de.....

Sending out a big warning!!!!

Och som en total överraskning är den annonsen nu borta...

Undrar om någon snackade med blocket... :D

Publicerat
Svarar tråkigt men sant.

Begagnad Tysk/Österikiskt sikte med anpassat riktmedel.

Det fins många bra kikare i den klassen om man är villig att ha en lite sliten tub på vapnet.

//

Det här rådet är standardiserat och generellt helt rätt men...

Om man inte är kunnig inom området så hade nog jag valt att köpa ny optik i mellansegmentet istället.

Det kan bli lika fel att skicka ut en okunnig att köpa beg bil som beg optik.

/Mike

Publicerat
Och som en total överraskning är den annonsen nu borta...

Undrar om någon snackade med blocket... :)

Hoppas det, kändes som sagt helskumt.... Visste inte riktigt hur man gjorde en anmälan då, men nu vet jag :lol:

Publicerat
Det här rådet är standardiserat och generellt helt rätt men...

Om man inte är kunnig inom området så hade nog jag valt att köpa ny optik i mellansegmentet istället.

Det kan bli lika fel att skicka ut en okunnig att köpa beg bil som beg optik.

/Mike

Du har som vanligt rätt, till viss del i vart fall ^_^

Nya kikarsikten i mellan segmentet brukar ju ramla upp i 6-7000 eller likande och det ligger då utanför budgeten/önskemålet hos köparen.

Sen går det åt H-L-vete varje gång man köper begagnad bil, eller ny med för den delen. Det blir alltid för dyrt B)

//

Publicerat

OBS

När det gäller gamla tyska kikare så har dom ofta 26mm tuber vilket innebär dyrare och mer svårhittade ringar.

//

Publicerat
OBS

När det gäller gamla tyska kikare så har dom ofta 26mm tuber vilket innebär dyrare och mer svårhittade ringar.

//

Ops de tänkte ja inte <_<

/Petter

Publicerat
Ops de tänkte ja inte <_<

/Petter

Inte jag med förens nu :lol:

//

Publicerat

Håller med om begagnade tyskar, det finns bla en Karl Kaps 1,5.6x42 för 3500 kr på Torsbo.

Vill du ha nytt rekommenderar jag detta för den jakt du vill bedriva.

http://scopecity.com/detail.cfm?ProductID=...;tc=Riflescopes

• 2 weeks later...
Publicerat
  • Författare

Stort tack för alla tips! Skall leta vidare i denna "djungel" som man inte är helt hemma i <_<

Om det sedan blir nytt eller beg får vi se!

/Stefan