Publicerat September 7, 201015 yr Finns det Benelli Comfort i vänsterutförande? Alternativt går det bygga om en hägerbössa till rimligt pris? Har kikat lite efter begagnade och vänsterbössor vimlar det ju inte av precis.. Sen har jag en övrig fråga, är det en lämplig bössa för rådjursjakt eller är det fågel och lerduvor som gäller för den bössan? Tacksam för svar.
Publicerat September 7, 201015 yr Finns det Benelli Comfort i vänsterutförande? Alternativt går det bygga om en hägerbössa till rimligt pris? Har kikat lite efter begagnade och vänsterbössor vimlar det ju inte av precis.. Sen har jag en övrig fråga, är det en lämplig bössa för rådjursjakt eller är det fågel och lerduvor som gäller för den bössan? Tacksam för svar. Ja det gör det, alltså med full vänster och utkast på vänster sida. Finns en medlem här, Dard, som har en. I övrigt låter jag andra breda på om bössans förträfflighet, dom lär stå i kö.
Publicerat September 7, 201015 yr Den funkar finfint till att spätta ner stängsel stolpar med, höger som vänster spelar ingen roll Sorry kunde inte låta bli.... //
Publicerat September 8, 201015 yr Benelli M2 finns i vänster och är ett bra alternativ till Benelli Comfort, väldigt snarlik bössa. Båda har Benellis ComforTech kolv.
Publicerat September 9, 201015 yr Jag kommer troligen använda min vid taxjakt i vinter och jag tror inte det ska bli problem med det. Antagligen blir det någon dag med stövare också.
Publicerat September 9, 201015 yr Benelli M2 finns i vänster och är ett bra alternativ till Benelli Comfort, väldigt snarlik bössa. Båda har Benellis ComforTech kolv. Innan jag köpte min Comfort som av en ren chansning hade jag tidigt i våras klämt och provsvingat en vänsterställd M2:a med Comfort kolv, måste nog säga att en M2:a är lite "coolare" än en vanligt Comfort men att det viktiga är det samma att man träffar så väl med dem.. /Christian
Publicerat September 9, 201015 yr Innan jag köpte min Comfort som av en ren chansning hade jag tidigt i våras klämt och provsvingat en vänsterställd M2:a med Comfort kolv, måste nog säga att en M2:a är lite "coolare" än en vanligt Comfort men att det viktiga är det samma att man träffar så väl med dem../Christian Jag är galet nöjd med min M2! /Mats