Publicerat September 7, 201015 yr Hej. Ska det inte gå att stänga slutstycket på en 96-mekanism utan att man först måste trycka undan den plattan (vad heter den egentligen?) som matar upp skotten? Om det ska gå, varför går det inte på min? Sitter plattan kanske bakofram? Jag har sett att plattans"kant" (den som separerar patronerna från varandra) är högre i den ena änden, ska den vara framåt eller bakåt? På min sitter den så att den högsta delen är bakåt. Mvh//Matte.
Publicerat September 7, 201015 yr Nej det skall inte gå,o den är till för att berätta för en stridsstressad soldat att pangen är tom, i med en ny stripp med patroner, töm den i magasinet, slå fram slutstycket. En 96:a är inte civil, den är militär... /Christian
Publicerat September 7, 201015 yr Författare Tackar för svaren. Då har jag koll på detta. Intressant att veta att det är en "säkerhetsåtgärd" eller vad man ska kalla det.