Publicerat September 8, 201015 yr Förmodar att det finns en och annan kunnig människa på detta forum... Jag har en steyr Mannlicher .30-06 som krånglar, om jag smyger in patronen i loppet klickar var och varannan patron. Det finns anslag i tändhatten men inte tillräckligt för att skottet skall gå. Jag har lämnat in vapnet (med problembeskrivning) och fjädern byttes men problemet kvarstår. Den temporära lösningen är att mata in patronen rejält men det sker ju tyvärr på bekostnad av ljud... Vad kan vara fel?
Publicerat September 8, 201015 yr Vet inte exakt hur ditt slutstycke ser ut men det låter som att stiftet kan vara krokigt och att det pga det går trögt i vissa lägen. /petter
Publicerat September 8, 201015 yr An det vara att låsklackarna glappar i lådan? Så det blir ett litet spel när du stänger försiktigt? Har ingen anig om hur den bössan är konstruerad dock, jag bara spekulerar
Publicerat September 13, 201015 yr Författare Tack för synpunkter! Utredning fortsätter. Den klickade i alla fall inte i skarpt läge i veckan...
Publicerat September 13, 201015 yr Kolla med ett skjutmått hur mycket slagstiftet sticker ut då fjädern är slackad. Ska vara runt 1,6 mm.
Publicerat September 5, 20205 yr Hittade du nått fel på mannlicher? Jag har samma problem med min fast nytt stift och fjäder.