Publicerat September 9, 201015 yr Här har jag nu till slut fått färdigt slidan till kniven jag gjorde till våran medlemm Eas i lödde. Färgade slidan så att det fick lite rustik utseende. Hoppas han gillar paketet. mvh Kimmo Lilja
Publicerat September 9, 201015 yr Blir han inte nöjd så ska jag nypa honom i örat och lära honom veta hut!
Publicerat September 9, 201015 yr ingen fara på taket här inte. jodå Kimmo den är super fin Längtar tills man får hem de :D MHV /Eas
Publicerat September 9, 201015 yr Författare Vad bra, tackar. Du har den på Måndag i din brevlåda Vill passa på o tacka för samarbetet än en gång o slit kniven med hälsan. Ta hand om den så tar den hand om dig i många år framåt. Samma gäller här att om du vill ha en service på kniven någon gång så skickar du den bara till mig så skärper jag upp den o fräschar upp hela kniven o givetvis utan kostnad. mvh Kimmo Lilja
Publicerat September 9, 201015 yr Ah! Ytterligare snyggt alster från Kimmo! Klart gk och snygg är den också!
Publicerat September 9, 201015 yr Tusen tack Kimmo... en arbetskamrat frågade mig om du gör fiske knivar med. typ file kniv ? man har ju visat bild på kniven o den skapade ju ha begär hos ett par arbkamrater /Hare najs Eas
Publicerat September 9, 201015 yr Författare Här är en köks kniv jag gjort med flammbjörk, fulltang Och här är en file kniv.
Publicerat September 10, 201015 yr det där kommer arbkamraten o gilla !! han har en tokig ide själv om att ha en file kniv med låååååångt blad med skaft av renhorn och en del läder frame vid bladet ala isjonssons kniv. vet ej om det funkar. ? hur är horn när det är blött?. kontra hur mycket porer / gropar är det i horn där allt möjligt kan gro ? MVH /Eas
Publicerat September 11, 201015 yr Författare det där kommer arbkamraten o gilla !! han har en tokig ide själv om att ha en file kniv med låååååångt blad med skaft av renhorn och en del läder frame vid bladet ala isjonssons kniv. vet ej om det funkar. ? hur är horn när det är blött?. kontra hur mycket porer / gropar är det i horn där allt möjligt kan gro ? MVH /Eas Hej. Jag skulle inte använda horn till en filekniv. Om man inte hittar en grymt fin bit som inte har nästan någon märg och det är svårt, iallafall en som är så lång. Läder skulle jag nog inte använda heller då jag tror fisk lukten kan sätta sig i det materialet. Annars bra ideer men är nog bättre till jakt kniv. läder iochförsig får ju också en oljebehandling i skaftet så hygienen är det inget problem med men just fisk lukten som kan sätta sig även i trä skaft är inte läder att rekommendera. mvh Kimmo