Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

En kniv till

Featured Replies

Publicerat

Härom veckan skickade en medlem från ett annat jakt forum mig ett blad. Bladet är smitt av göran enocsson GEN smide och är riktigt fint. Medlemmen ville att jag skulle göra ett skaft till honom och det gjorde jag. Mecka ihop lite flammbjörk, mässing o renhorn o så här blev det. Vad tror ni?

mvh Kimmo Lilja

tv-43.jpg

tre-38.jpg

fyra-34.jpg

Publicerat

Nä, nu får jag f-n ta och sluta titta i denna forumarea! Jag får sådant habegär att jag när som helst tappar självbehärskningen och köper en massa knivar av dig :D

Mycket vackert hantverk! Som alltid :D

Publicerat

Jag tycker att om du skulle spara lite av den där träbiten till en eventuell revolverkolv... :D Gör du nätskärningar också? Hehe..

Publicerat

Jaa.... snyggt som vanligt...intet nytt under solen där inte. :D Jag behöver komma på lite nya ord, tror jag... Vissa ord börjar bli tjatiga. :D

Publicerat

Jädrans snyggt! Hela skapelsen. Du har lyckats fått till en himla fin känsla i den. Tycker det ser ut att vara farfars gamla finkniv som ärvts ner i leden, om du förstår vad jag menar =)

Publicerat
  • Författare

Tackar.

Joo, jag tyckte själv om linjerna på den här kniven. Sitter sådär skönt i näven.

Publicerat

Lika snygg som min Kimmo! :D Jag sitter och tittar på min ute på passet på dagarna och spegla mig i det blanka stålet. :lol::(

Publicerat
  • Författare

Isjonsson, har du skjutit något än??

Publicerat
Isjonsson, har du skjutit något än??

Nej, det har jag inte! Än är inte jakten slut här uppe. Däremot så har vi lite dåligt med kor med kalvar just nu. Det kan bli lite mer fart på dom när granlagen börjar på lördag. :lol: Vi har skjuit 6 tjurar av 7 och en kalv hittills. :D Vi håller på och bygger ut slakthuset framåt och bakåt etappvis. Framåt är klart. :( Bakåt nästa år och dubbla skenor i taket. :D

Publicerat
  • Författare

Okey men ni har ju lyckats bra ändå ser jag. Någon stor tjur?

Förresten, du har inte horn med kransar du inte behöver. Tänker på skaft. Betalar förstås något för det. Eller om du vill ha en kniv till.

Publicerat
Okey men ni har ju lyckats bra ändå ser jag. Någon stor tjur?

Förresten, du har inte horn med kransar du inte behöver. Tänker på skaft. Betalar förstås något för det. Eller om du vill ha en kniv till.

2 st 10-taggare, 1 udda tia, 2 st fyrtaggar och ett cykelstyre. Jag har bara halva 8-taggarn. Om jag hittar något mer så tar jag givetvis hand om det och meddelar dig det. Du såg ju fotot på 4-taggarskoveln som jag la in någonstans. :lol:

Publicerat

Oerhört snygg. Helt och hållet i min smak. Precis det jag eftersträvar.....

Tänk om man kunde göra sådana ändå.....

Publicerat

Volken kniv en sån vill jag ha :lol: Grymt ha begär... Vad kostar en sån kniv ?

Publicerat
  • Författare

Hej o tackar.

Ett sådant blad av enocksson med filework går på ca 1700 kronor med skaft och slida inklusive bladet.

Publicerat
Hej o tackar.

Ett sådant blad av enocksson med filework går på ca 1700 kronor med skaft och slida inklusive bladet.

Lät inte alls farligt kanske får fundera på en sån och du har tid :) men just ett blad från han va inte noga bara det har likadan form eller vad man ska kalla det :D

Publicerat
  • Författare

Hej.

Enocssons blad är rätt så dyra. Gör jag bladet själv så kan priset bli lite billigare. ca 1500 kronor med slida