Jump to content
https://www.Reservdelar24.SE

https://www.AUTOdoc.SE
Sign in to follow this  
ruunkeen

Hur dyr kan en jaktresa till tex alaska bli?

Recommended Posts

ruunkeen

Hej. jag undrar hur dyr en jaktresa till alaska skulle kunna bli.. gärna tips från nån som varit där, skicka länkar!

wille

hej, jag har ingen aning, men fyll gärna på med hur länge du skulle vilja vara borta och vilka arter du vill jaga på , tror att det kan skilja en hel del i pris beroende på vad man vill ha....

amakulu

Vet bara att Alaska tillhör det dyraste du kan välja i Nordamerika

Raccon

Jag har tittat en hel del på dessa resor och ska du åka på en BRA jakt så får du räkna med minst 100tusen för både björn och Älg.

Mvh

eskimo1

Har själv kikat på Kanada som resmål. Betydligt mer överkomligt.

Flex

Ska man unna sig en drömresa för livet då tycker jag inte att lädret ska styra utan dega det det kostar :lol:

Mvh.

Christian N

15-25 års fängelse för Federal hunting violations,

skjut en isbjörn som turist och testa kostnaden för det.

Jakt i Alaska kan avnjutas på alla nivåer från att lösa en 115 USD out of state hunting permitt, som ger dig lov att tillsammans med en bosatt jaga småvilt på all statlig mark, dvs typ hela delstaten,

därefter drar kostnaderna iväg en del,

de här grabbarna kostar en del Dall sheep

förövrigt var det i Soldotna och Kenia som jag bodde under det att jag var i Alaska ett år,

12 500 USD, som kostnad på plats för en 7 dagars älgjakt, motsvarande pris för en brun björn, add on jakt ger ett pris om 12 500 USD+ 7 500 USD för en älg och för ett bergsfår, tot 20 000 USD eller 150-160 tkr typ,

detta är givetvis före flyg, en del transfer, mat och husrum på vägen in och ut.

Jag skulle säga att för 200 000 kr får man en livsomvälvande jaktlig upplevelse, det är dock för mycket stålar för min mage att betala men det är ju bara jag det, en fattig jurist.

Skulle jag åka o jaga i Alaska igen :lol: så är det helt klart ett Dall sheep som är målet, allt annat har vi här hemma, om än något mindre,

just det fnula lite på fraktkostnaden av ett älghorn med 24 taggar och 180 cms utlägg, det blir inte billigt med air freight.

Avis, nej då men lockad ja oerhört.

/Christian