Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Drilled and tapped for scope mount? *Uppdaterad med recension av Norinco jw-20*

Featured Replies

Publicerat

Vill kolla med er, om det står att en bössa levereras "Drilled and tapped for scope mount?"

Vad menas med det? Att det finns borrade hål för kikarmontering?

Publicerat
Vill kolla med er, om det står att en bössa levereras "Drilled and tapped for scope mount?"

Vad menas med det? Att det finns borrade hål för kikarmontering?

Exakt =)

Publicerat
  • Författare
Exakt =)

Så bra.

Publicerat
Så bra.

Det är bra, om det är borrat rätt och rakt :)

Publicerat
  • Författare
Det är bra, om det är borrat rätt och rakt :)

Hmm.. Det är en bössa tillverkad i Kina. Så knappast så rakt nej... =)

Ska bli kul att se vilka baser som man får fast på den.

Publicerat

Norinco?

Publicerat
  • Författare
Norinco?

Japp, JW-20. Browning 22LR Takedown kopian.

Publicerat

Najs! På sikt ska jag ha deras bygelhagel och såklart en 1911 klon :D lite lotteri med hur grejerna skjuter vad jag förstått, iaf med 1911:orna :)

Köper du av västsvensk vapenkonsult? Om inte så ta en koll med honom iaf, han håller vettiga priser på grejerna.

Publicerat
  • Författare
Najs! På sikt ska jag ha deras bygelhagel och såklart en 1911 klon :D lite lotteri med hur grejerna skjuter vad jag förstått, iaf med 1911:orna :)

Köper du av västsvensk vapenkonsult? Om inte så ta en koll med honom iaf, han håller vettiga priser på grejerna.

Korrekt igen. Mycket sympatisk att ha och göra med. Priset var det absolut inte något fel på heller.

Ska bli riktigt skoj att se den bössan. Verkar vara rätt poppis i Kanade tex. Kanske inte värdlens kvalitet, men den fyller säkert sitt syfte.

Ang baser, en skena av något märke borde väl gå att få fast iallafall? Om inte får väl det bli nästa projekt.

Bygelhagel låter kul! Annorlunda.

Publicerat

Japp :)

Räknar med en recension sen då :)

Publicerat
och såklart en 1911 klon :) lite lotteri med hur grejerna skjuter vad jag förstått, iaf med 1911:orna :)

Vilken sanslös paradox. A piece of true Americana, served out of "Peoples Republic of China" :P

Kommer aldrig någonsin köpa något tillverkat av Norinco ;)

Publicerat
Vilken sanslös paradox. A piece of true Americana, served out of "Peoples Republic of China" :P

Kommer aldrig någonsin köpa något tillverkat av Norinco ;)

Varför inte? De är ju mil spec :D

Halva nöjet med en norinco 1911 är ju att bygga om dem :) bra kvalisort på stålet, men usel inpassning. Med andra ord ett lysande objekt att bygga på, för att inte tala om billigt! :)

Publicerat
Varför inte? De är ju mil spec ;)

Jag försöker frångå mina fördomar så mycket jag kan. Men ett kinesiskt vapen? Näääää? :) Über-Sig:en skulle strypa det i vapenskåpet :)

Publicerat
Jag försöker frångå mina fördomar så mycket jag kan. Men ett kinesiskt vapen? Näääää? :) Über-Sig:en skulle strypa det i vapenskåpet :)

Men då är vi väl på samma nivå ändå då, hos mig kommer varken tyskar eller tyska vapen in ;)

Publicerat
  • Författare
Japp :)

Räknar med en recension sen då :)

Den kommer, var så säker.

Publicerat
Den kommer, var så säker.

Tackar :) samma med hagelbygeln sen. Men först på tur står en kipplauf från ryska baikal :)

Publicerat
  • Författare
Tackar :) samma med hagelbygeln sen. Men först på tur står en kipplauf från ryska baikal :)

Coolt, vill ha en kiplauf. Och en kombi. Och en LTR Police. =)

Publicerat
Coolt, vill ha en kiplauf. Och en kombi. Och en LTR Police. =)

Menar du att det räcker? :D

Jag ska nog köpa en remington 700 sen i kaliber 308 och sedan bygga en tube gun :)

Publicerat
Jag försöker frångå mina fördomar så mycket jag kan. Men ett kinesiskt vapen? Näääää? ^_^ Über-Sig:en skulle strypa det i vapenskåpet ;)

Har skjutit en del med en Norinco EM 332 (22LR), jag skulle gärna frakta den hem till Sverige men har fullt i skåpet :(

EM 332 används ofta på tävlingar och på "Club-shoots" (och kaninjakt....)

Tror att "kommunistiska farsoten" kommer att göra processen kort med allt och alla i ditt vapenskåp, släpp fördomarna ;)

Raggarö

• 3 weeks later...
Publicerat
  • Författare

Nu ska bössan vara påväg! Hoppas licensen går fort...

Publicerat
Nu ska bössan vara påväg! Hoppas licensen går fort...

Kul! Ska som sagt bli väldigt spännande att få ett utlåtande sen =)

• 2 weeks later...
Publicerat
  • Författare

Åhh denna väntan på licens... Fan vilken tid den tar!

• 2 months later...
Publicerat
  • Författare

Så har bössan anlänts och provats. Fungerar bra, men min svåger hade problem med sin, se separat tråd i kulvapenforumet. Löstes iallafall med isärtagning, rengöring och ihopsättning... Således måste det varit skit bakom spakarna när den sattes ihop efter senaste rengöringen.

I övrigt om bössorna så är de över förväntan. De skjuter bra, för att vara en sån bössa. Tre skott på en femkrona på 30m. 10 skott på snusdosan på 50 om man håller tungan rätt i munnen. De matar villigt alla typer av ammo även subsonic. Enda gången jag fått eldavbrott var när jag testade skjuta med zimmer-ammo. Det var för klent.

Det är inte världens vackraste bössa. Men det kvittar för mig.

Konstruktionen är relativt enkel. Det går att ta ur och isär mekanismen på ett föredömligt enkelt sätt. Sen får man ju ha tungan rätt i munnen när man sätter ihop den, vilket svågerns problem visade…

Den var proppad med fett när jag fick den och låste sig då såklart i kylan, men det var bara att rengöra. Konsistensfett hör ju aldrig hemma i ett vapen.

Det finns en speciell weaverskena att köpa som passar så det är enkelt att fästa sikte på den.

Så jag är nöjd ännu så länge. Det är en billig, lite ostig men helt ok plinkingbössa som blir mycket liten om man delar på den och vill ha ned den i säcken.