Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Jaktsidan har tappat tempo.

Featured Replies

Publicerat

jag har svårt för mestrådarna på detta forum, bort med dom. det finns ju facebook för sådant.

• Svar 56
  • Visningar 7,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Posted Images

Publicerat

nå jag har ju varit ganska oaktiv nu en längre stund är det därför forumet är trög/döende?:)

Publicerat
jag har svårt för mestrådarna på detta forum, bort med dom. det finns ju facebook för sådant.

Halleluja!

Publicerat
Till detta kan man även konstatera att "allt har sin tid"

Läser en hel del på forumet, men kan inte skryta med att bidra till forumets skriverier. Tycker det tidigare även under forumets existens funnits perioder med sämre drive för att igen ta fart, det är väl så det bara är.

I det stora hela så är detta ett OK forum att läsa tycker jag.

Går det sämre enligt mitt tycke på forumet så är det definitivt inget blodallvarligt att fundera på.....

Håller med till fullo, ut och jaga eller skaffa en alternativ hobby under lågsäsong :)

Det brukar bli fart en bit in i oktober igen :D

Publicerat
Det kan jag hålla med om. Skulle vilja ha ett "avstamp" i dagboken där jag gör mitt "huvudinlägg". Detta inlägg följs ofta av ett antal inlägg men jag vill att läsaren när hon/han öppnar min dagbok hamnar på MITT sista inlägg. Ibland tramsas inläggen sönder och samman inom ganska kort tid, och "essensen" drunknar.

Det är ju så vår Bloggfunktion fungerar...

Kanske dags att titta på den? :)

//Niclas

Publicerat

Jag måste säga att jag inte riktigt delar er uppfattning om att forumet har tacklat av.

Vi har aldrig tidigare haft så mycket träffar i statistiken och så sent som den 31/8 så satte vi nytt online rekord med 415 medlemmar online samtidigt.

För er som vill se vår statistik: http://www.jaktsnack.se/webstat/

Detta är ju förståss bara statistik men i alla fall...

Utav denna kan man läsa att i Augusti hade vi 66 708 unika besökare som tittade på 1 207 096 sidor

//Niclas Lundin

Publicerat
Jag måste säga att jag inte riktigt delar er uppfattning om att forumet har tacklat av.

Vi har aldrig tidigare haft så mycket träffar i statistiken och så sent som den 31/8 så satte vi nytt online rekord med 415 medlemmar online samtidigt.

För er som vill se vår statistik: http://www.jaktsnack.se/webstat/

Detta är ju förståss bara statistik men i alla fall...

Utav denna kan man läsa att i Augusti hade vi 66 708 unika besökare som tittade på 1 207 096 sidor

//Niclas Lundin

för mig är problemet innehållet i vissa trådar. tex statistiken säger att det skrivs 30 nya inlägg per timme, vad statestiken inte visar är att en persom gör 28 st av dom och skriver välkommen på alla inlägg.

Publicerat

Upplever forumet som lite segt mellan varven och jag antar att det har med jakt tiderna att göra.

Många spännande projekt trådar på vår/sommar och jakt på höst/vinter men mellan tiden blir lite seg mellan varven.

Jag själv känner mig lite seg ang allt just nu, det hänger säkert med att göra att det är mycket överallt så jag orkar/ids helt enkelt inte att skriva överallt där jag anser mig ha något att tillägga.

Skriva o skapa en projekt tråd just nu käns segt men jag känner samtidigt att jag är på väg ur svackan så hål i er.

Lite mer jakt så blir det helt naturligt mer att skriva om.

Någon "dålig"stämning kan jag inte alls hålla med om, högt i tak som vanligt :D

Jaktdagboken kan jag hålla med om att den lite spelat ut sin roll, i den skriver jag mest för mig själv :)

//

Publicerat
Upplever forumet som lite segt mellan varven och jag antar att det har med jakt tiderna att göra.

Många spännande projekt trådar på vår/sommar och jakt på höst/vinter men mellan tiden blir lite seg mellan varven.

Jag själv känner mig lite seg ang allt just nu, det hänger säkert med att göra att det är mycket överallt så jag orkar/ids helt enkelt inte att skriva överallt där jag anser mig ha något att tillägga.

Skriva o skapa en projekt tråd just nu käns segt men jag känner samtidigt att jag är på väg ur svackan så hål i er.

Lite mer jakt så blir det helt naturligt mer att skriva om.

Någon "dålig"stämning kan jag inte alls hålla med om, högt i tak som vanligt :D

Jaktdagboken kan jag hålla med om att den lite spelat ut sin roll, i den skriver jag mest för mig själv :)

//

håller helt klart med Skuris.

tycker oxå att jaktsidan har tappat fart men de är väl bara för att de är lågsesång o de är väl mäst räv/grävlins jägarna som har nått att skriva om jakterna, annars tror ja de blir mer fart efter första oktober då dom fläste har börjat jaga med hund igen

Publicerat
för mig är problemet innehållet i vissa trådar. tex statistiken säger att det skrivs 30 nya inlägg per timme, vad statestiken inte visar är att en persom gör 28 st av dom och skriver välkommen på alla inlägg.

Jo visst är det sant som du säger, men tro inte att vi ser med blida ögon på dylika "tilltag".

Moderartorerna är ganska snabba på att hitta dessa "hej-gubbar" och det brukar resultera i raderade inlägg och ett litet PM om vad/hur vi skriver på forumet. :)

Men inte fixar vi att plocka allt inte, så ser ni liknande saker gör oss uppmärksamma på det genom en anmälan eller ett PM till valfri moderator så tar vi tag i saken.

//Niclas

Publicerat

Niklas läs ett pm!

Publicerat
Moderartorerna är ganska snabba på att hitta dessa "hej-gubbar" och det brukar resultera i raderade inlägg och ett litet PM om vad/hur vi skriver på forumet. :)

Ta då hand om "wizzie" som fullkomligt skitit ur sig "Välkommen-inlägg" senaste dygnet. Spöstraff...

Publicerat
  • Författare

Jag har läst vad ni skrivit hittills och det är vettigt. Jag tycker fortfarande så här:

- de erfarna här på forumet behöver inspiration att dela med sig inför de nya sk. Färskingarna annars blir det det normala skitsnacket om kulor hit o dit, same shit som gamlingarna i laget kört i 20 år.

off season i år har det ändå varit bra driv på sidan för att vara lågsäsong men nu de sista 2 månaderna har det trots att flera vilt blivit lovliga varit rätt skralt. vad det beror på är svårt att veta. Det har givit nybörjare en chans att synas och snackas, bra tycker jag, men de som verkligen kan jakten behöver vara med för att forma, inspirera och sätta tex. den etiska standarden i jakten redan på planeringsstadiet.

för mig inkl. många andra så är jaktsidan just en plats där nya tankar vaknar och då behövs andras kunskaper för att koppla rätt grepp och göra rätt. här väcks intressen för nya jaktformer och kontakter knyts mellan personer.

Jag erkänner villigt att jag genom vissas försorg härinne klivit upp en nivå rent etiskt och klarar dessutom av att argumentera för den. Det är heller ingen hemlis att man verkligen behöver andras kunskaper för att ta sig framåt.

jag skiter nog i att det är normalt att saker o ting går i vågor. stabilitet är bättre.

Jag tycker heller inte det gör något att de erfarna går in och "avslutar" en tråd med sitt kunnande. Det lär folk att lyssna bättre, det lär ut ödmjukhet.

Ni som nu känner er sega i skrivandet kan då få följande med er i säng: Era jakthistorier och händelser är fundamentet på den här sidan. man behöver mer än bara resultaten av jakten. många av er är dessutom riktigt duktiga skribenter, tex NS. ibland kan man nästan se eftersöket framför sig när man läser.

sov gott

Kalle

Publicerat

Vad jag skulle vilja ha mer av är (enkla) artiklar skrivna av er medlemmar.

Detta för att göra förstasidan starkare, inte bra forumet...

Så har ni en "artikel" ligger uppe i huvudet?

Skriv ner den i word och bifoga eventuella bilder så skall jag redigera ihop den och lägga upp den på Jaktsidan!!

Som exempel kan ges Bengts fina artikel om Tjäderjakt

Det behöver inte vara så lång som denna artikel utan kan vara kort och kärnfull om så önskas.

//Niclas

Publicerat

Vad gäller statistiken så ser vi en stadigt växande trend, precis som vi vill ha det!!

Statistik över 2009:

post-1820-1284151985_thumb.png

Statistik över 2010:

post-1820-1284152041_thumb.png

Hur jag än vänder och vrider på detta så visar pekaren uppåt, till och med starkt uppåt nu på slutet.

//Niclas Lundin

Publicerat
Vad gäller statistiken så ser vi en stadigt växande trend, precis som vi vill ha det!!

Statistik över 2009:

post-1820-1284151985_thumb.png

Statistik över 2010:

post-1820-1284152041_thumb.png

Hur jag än vänder och vrider på detta så visar pekaren uppåt, till och med starkt uppåt nu på slutet.

//Niclas Lundin

Enkelt Niclas.

VI är bäst men kan bli bättre :P

//

Publicerat

Visst, medlemsantalet pekar uppåt men i trådarna står tiden stilla.

Som många tidigare sagt så behövs det mer tänkande, planering och spekulationer. Detta kommer säkert krypande när jaktsässongen drar igång lite mer "på riktigt". Projekten ökar då man får en tanke om att förbättra sitt vapen eller till och med bygga nytt.

Det som dock börjat skrämma mig är att fast folk skriver om nya tankar och planer så är det ändå helt tyst och ingen yppar ett ljud. Så "dött" som det är i vissa projekttrådar, så "dött" har det aldrig varit innan i sådana i övrigt väldigt populära trådar som just projekttrådarna är.

Mvh/joacim

Publicerat

Jaktsidan har tappat tempo.

Ja, visst är det skönt :D

Behöver man inte ha 12 sidor Nya inlägg om man varit borta några dagar.

Lagom är bäst <_<

Publicerat

Det finns en inbyggd paradox i det resonemang ni för. Jag uppfattar det som en målsättning att värva nya medlemmar till forat, men i och med att detta uppnås följer per automatik upprepningar av redan utjatade frågor (för er som varit med några år). Som förstasäsongsjägare (taskig grammatik där), är många trådar en källa till kunskap som jag värdesätter. För mig är det också en stark jaktupplevelse första gången jag ser en räv hörsamma min lockpipa, för er krävs något helt annat och en sådan berättelse skulle kanske kunna liknas vid att berätta för en erfaren bilmek när man bytte olja...

En del människor har dessutom en talang att i den skrivna texten skapa intresse, oavsett ämne, och denna berättarteknik ger behållning i vad de än skriver om. Jag kan avundas den, men det kan knappast vara ett krav på alla medlemmar i ett öppet forum för jaktfantaster.

Sammanfattningsvis får man nog inse att kravbilden ser olika ut för olika användare, och att det är svårt att tillfredsställa alla. Å andra sidan måste denna blandning finnas för att ett forum ska utvecklas.

Som rookie är min ringa åsikt att "so far so good", kan också hålla med om att jag upplevt antalet skribenter med fundamentalistisk/rabiat/stollig inställning som väldigt få.

Cheers, /Bosse

Publicerat
DU, hade du skrivit hade jag läst, inget snack! Fan vad jag hade velat det! alla utvecklas i sin jakt, det är fantastiskt att följa och själv dra nytta av!

/Kalle

Jag har skrivit såååå... mycket i andra forum och bidragit med bilder och historier, så jag är helt uttömd och det hade bara känts som en upprepning att ta det här också, tyvärr. Sen att jaktformen känns lite uttjatad och likaså mitt intresse, gör det hela inte så kul längre...

Publicerat

Kan hända är ett generationsskifte på gång, när de gamla rävarna ger plats för de yngre... :D Efter ett tag känns allt likadant och inget nytt tillförs...

Jag röstar fortfarande för fler bilder och jakthistorier. Anser ni att ni inte är några duktiga skribenter, har det absolut ingen betydelse. Själva berättelsen är så mycket viktigare!

Publicerat

Står fortfarande för mitt inlägg tidigare i tråden. Tycker man inte som den inre kretsen är man "offside" här numera. Tyvärr måste jag säga för detta är ett av de trevligaste forumen. Åtminstone var det så när jag regga mig. Att det sen kan bli lite tjatigt med vissa diskussioner om o om igen får man väl tåla. Åsiktsskillnader måste oxå tillåtas eller hur ?

Publicerat
Åsiktsskillnader måste oxå tillåtas eller hur ?

Absolut!

Annars fick vi byta namn från diskussionsforum till ryggdunkarforum :D

Publicerat
  • Författare
Jag har skrivit såååå... mycket i andra forum och bidragit med bilder och historier, så jag är helt uttömd och det hade bara känts som en upprepning att ta det här också, tyvärr. Sen att jaktformen känns lite uttjatad och likaså mitt intresse, gör det hela inte så kul längre...

Du får väl ringa och berätta då B)

jag kan skicka mitt nr :D

Publicerat
Du får väl ringa och berätta då :huh:

jag kan skicka mitt nr B)

:unsure: Sen är det någon annan som ringer, sen är det någon annan som ringer... :D

Köp boken istället.... :unsure: Mycket nytt har kommit till efter...