Publicerat September 10, 201015 yr Eftersom Stocken69 har garderobsrensning ordentligt och jag har lite varit på jakt efter en nätt SBS fick jag prova hans Merkel 147E med rak Engelsk kolv i kaliber 20. Lite kort men det är lätt åtgärdat med en ny tjockare bakkappa. Hade initiellt tänkt mig en kaliber 12 med snortrånga pipor men efter lite provskjutning så fattade jag tycke och nu är det handskakat. Välkommen in i garderoben (och så följer det med en del plugg oxå )
Publicerat September 10, 201015 yr Trevligt, det är lite av en personlig drömbössa, en smäcker 20a med rak stock
Publicerat September 10, 201015 yr Författare Trevligt, det är lite av en personlig drömbössa, en smäcker 20a med rak stock Japp! Speciellt nu när man har inte mindre än två stycken English Springer Spaniels så kan det vara trevligt med en SBS när man mest kör hund och kanske skjuter lite mindre...
Publicerat September 11, 201015 yr Den kommer säkert att trivas. Så nu får du bara skaffa en tweed stass å hatt sen e det klart
Publicerat September 11, 201015 yr Vafan!! Kul!!! Hade han ngn bock i samma kaliber månde? Rak eller vänsterkolv? Mvh!
Publicerat September 11, 201015 yr Författare Vafan!! Kul!!!Hade han ngn bock i samma kaliber månde? Rak eller vänsterkolv? Mvh! Ingen bock, bara en SBS. Den är rakt stockad och skall nu förlängas en aning så den sitter som en handske. Bara tweed som saknas nu
Publicerat September 11, 201015 yr Vad bra, kör med den nästa år i Roslagen så vi andra kan få chansen på någon trut Grattis till nyanskaffningen. //
Publicerat September 11, 201015 yr Nu hittade Madeleine en Miroku 7000 Game i kal 20 som såg riktigt nice ut! Tror vi far till Enköping på måndag och gör oss fattiga Mvh!
Publicerat September 12, 201015 yr Författare Då har man provat ett skott med bössan då. (hade visserligen doublé på g men klantade mig eftersom det är dubbeltryck på den ) 1 st fiskmås på runt 40 meter klappade ihop direkt i skottet med en 30g Gyttorp Magnum. Klart godkänt ger jag bössan
Publicerat September 12, 201015 yr Författare Jämförde precis mina två hagelvapen vad gäller vikt och nu tycker jag att min Browning är snuskigt lätt men jösses vilken skillnad det var!!! Merkel bössan väger endast 2.8 kilo