Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Kassa 9,3x62-plugg?

Featured Replies

Publicerat

Kände mig lite lat och orkade inte ladda övbningsplugg till 9,3:an, så jag intalade mig att jag behövde nya hylsor :)

Således - igår införskaffades två askar Norma Jaktmatch och ett skott small, 6-7 klickade. Jag har aldrig haft klick i den bössan tidigare. Jaktskott (hemladdade) fungerade finfint.

Tändhattsanslaget var svagt i jaktmatchen, bra i jaktpluggen. Jag fick en känsla av att hylsorna hade hylsbröstet för långt ner och att tändhatten kunde slå hylsorna framåt innan de bottnade mot patronlägesbröstet och gav motstånd för slagstiftet.

Idag blev det älgbanan med handladdat, 20, 19, 19 :rolleyes: men det kändes ändå inte helt flytande, sköt ett par "träff" också i två serier och nja, det blir intensivträning ett tag nu.

Kan dock konstatera att elektronälgen får krupp av ljuddämparen. Det sitter mikrofoner i skjutbåset för att avgöra om man har skjutit. Hade skott där den markerade både 2 och 3 skott skjutna.

PANG, en femma och två bom :D

Publicerat

Mysko med Normas jaktmatch... :o

Jag har nog dragit 200 smällar med min Sako och det har aldrig klickat.

Publicerat
  • Författare

Jag har skjutit mer än 300 nya jaktmatch och har själv inte upplevt klickar, det är därför jag blev så förvånad.... Hemladdade plugg fungerade dock finfint idag....! Konstigt.

Publicerat
Kände mig lite lat och orkade inte ladda övbningsplugg till 9,3:an, så jag intalade mig att jag behövde nya hylsor B)

Således - igår införskaffades två askar Norma Jaktmatch och ett skott small, 6-7 klickade. Jag har aldrig haft klick i den bössan tidigare. Jaktskott (hemladdade) fungerade finfint.

Tändhattsanslaget var svagt i jaktmatchen, bra i jaktpluggen. Jag fick en känsla av att hylsorna hade hylsbröstet för långt ner och att tändhatten kunde slå hylsorna framåt innan de bottnade mot patronlägesbröstet och gav motstånd för slagstiftet.

Idag blev det älgbanan med handladdat, 20, 19, 19 :o men det kändes ändå inte helt flytande, sköt ett par "träff" också i två serier och nja, det blir intensivträning ett tag nu.

Kan dock konstatera att elektronälgen får krupp av ljuddämparen. Det sitter mikrofoner i skjutbåset för att avgöra om man har skjutit. Hade skott där den markerade både 2 och 3 skott skjutna.

PANG, en femma och två bom ;)

det är nog bara att justera in mikrofonen i båset med vridpotensiometern skulle jag tro. micken i båset är väl oftast bara till för att starta älgen, så funkar kongsberg iaf. det kan vara sändaren som muppar sig, hade det felet idag.

/Kalle

Publicerat

Stukade hylshalsar har jag haft ett antal av normas jaktmatch i 9,3x62. går ej i patronläget eller så får man i dom, i ivern. Och sedan får man problem när dom ska ut.

I tre av fyra askar som jag köpt har det varit mellan 2- 4 stukade hylsor..... ;)

Publicerat

Normas brukar funka för mig, S&B fick jag några klick och konstiga träffbilder med men det är ju inte prickskytte ammo heller precis, sköt en massa halsskott på älgbanan för älgen var så seg iväg.

Publicerat

När polarn skulle skjuta på älgen vid jägarexamen och han endast hade 1 skott kvar till godkänt så klickade 2 av Normas jaktmatch i 6,5x55 på raken för honom. :rolleyes:

Det tredje skottet satt han. ;)