Publicerat September 12, 201015 yr Har blivit erbjuden att köpa en Sauer 200 med korthållstillsats. Jag skjuter i dagsläget korthåll bana och fält och kommer börja skjuta fältskytte med 6,5 när jag skjutit slut på mina skott till .308:an jag använder i dag till jägarklass. Jag har ingen korthållsbössa ännu utan kör med klubbens. Hade tänkt köpa en Anschutz 1907 men skulle det fungera som jag skriver nedan slipper jag det. Frågan är då om jag har två dioptrar, en som jag använder till korthåll och en till 6,5 kan jag byta mellan korthållstillsatsen och 6,5 utan att behöva skjuta in när jag har en varsin diopter till korthåll och 6,5? Jag skjuter korthåll året runt så därför vill jag kunna byta till 6,5 pipan och 6,5 dioptern före tävling och ej behöva skjuta in.
Publicerat September 12, 201015 yr Författare Vad säger säljaren om det? Ja han visste väl inte helt säkert. Jag har kollat på annat håll med en och han trodde att det kan vara svårt att få det perfekt. Det kanske skulle gå om man efter inskjutning gör ett märke så man ser att pipan hamnar exakt lika varje gång.
Publicerat September 13, 201015 yr Författare Enligt GESAB så fungerar det inte helt exakt att göra så utan det skiljer alltid ett klick eller två. Får se hur jag gör, det går ju att köpa en extra låda för inte så blodiga pengar och så skiftar man bara mellan 6,5 system och .22 system i kolven.