Publicerat September 13, 201015 yr Klockan visade på 03,45 och det var lördag morgon, dessutom min allra första älgjakt. Visst, jag hade följt med på pass tidigare men kan ni förstå hur denna morgon kändes? Blev placerad på ett hygge uppe i ett jakttorn. Så underbart mysigt! Dimma fram till 7 då solen behagade vakna och sakta steg över talltopparna. Kan meddela att intresset för jakt blir större och större. Ser fram emot kommande helg och nya pass tillsammans med jaktlaget!
Publicerat September 13, 201015 yr Klockan visade på 03,45 och det var lördag morgon, dessutom min allra första älgjakt. Visst, jag hade följt med på pass tidigare men kan ni förstå hur denna morgon kändes? Blev placerad på ett hygge uppe i ett jakttorn. Så underbart mysigt! Dimma fram till 7 då solen behagade vakna och sakta steg över talltopparna. Kan meddela att intresset för jakt blir större och större. Ser fram emot kommande helg och nya pass tillsammans med jaktlaget! Ja, känslan att få sitta själv på ett pass i skogen är något alldeles extra. Jag vet precis hur det känns, ifjol satt jag själv på pass för första gången. Hur gick det då, fick du se någon älg? Sköt ni något djur?
Publicerat September 13, 201015 yr Författare Ja, känslan att få sitta själv på ett pass i skogen är något alldeles extra. Jag vet precis hur det känns, ifjol satt jag själv på pass för första gången. Hur gick det då, fick du se någon älg? Sköt ni något djur? Det enda i djurväg som passerade mig var en j***a ren som en av hundarna tog upp. Vad säger man? hehe Däremot blev det ingen älg. En av oss nya i jaktlaget sköt mot en kalv men efter långt eftersök konstaterades att kalven måste klarat sig. Inget blod eller päls hittades. Synd för killen som sköt men sånt är livet. Hur gick det för er?
Publicerat September 13, 201015 yr Det enda i djurväg som passerade mig var en j***a ren som en av hundarna tog upp. Vad säger man? hehe Däremot blev det ingen älg. En av oss nya i jaktlaget sköt mot en kalv men efter långt eftersök konstaterades att kalven måste klarat sig. Inget blod eller päls hittades. Synd för killen som sköt men sånt är livet. Hur gick det för er? En ko med kalv fälldes under gårdagen. Själv såg jag en skoveltjur, som jag dock inte fick skottläge på. För ytterligare info om helgens jakt för oss, se tråden om älgjakt.