Publicerat September 13, 201015 yr Har under denna, min första, jakthöst haft nöjet att jaga och även skjuta järpe på lock. Men finns det någon här som använder bulvan vid lockjakt på järpe? Eller finns det ens bulvaner som liknar järpe? Har nämligen några gånger råkat ut för att järpen sätter sig någonstans bakom mig, för att sedan se huvudrörelsen och pysa. Tänkte att om man placerar en rival (bulvanen) på ett perfekt ställe för skott, så skulle man nog kunna öka resultatet.
Publicerat September 13, 201015 yr Har under denna, min första, jakthöst haft nöjet att jaga och även skjuta järpe på lock. Men finns det någon här som använder bulvan vid lockjakt på järpe? Eller finns det ens bulvaner som liknar järpe? Har nämligen några gånger råkat ut för att järpen sätter sig någonstans bakom mig, för att sedan se huvudrörelsen och pysa. Tänkte att om man placerar en rival (bulvanen) på ett perfekt ställe för skott, så skulle man nog kunna öka resultatet. Har precis tänkt på samma sak - både för foto och jakt! Man borde få ett ex uppstoppat och prova om ingen testat förut. Men det är väl klart att någon har?! Väntar också med spänning på svar
Publicerat September 13, 201015 yr Författare Jag har sett att det finns en massa olika fågelbulvaner, men aldrig järpe. T ex finns orrhöna. Hur är denna i storlek i jämförelse med en järptupp och skulle den i så fall att gå att modifiera till en järpe med målarfärg? Lite mer grått, rött ovanför ögat och svart haklapp?