Publicerat September 13, 201015 yr Fick för mig att säkerhetskopiera min dator i går. Startade det och skulle spara det på min extra hårddisk som mest ligger o skräpar (En sådan måste ha när jag köpte den) Startade skitet och et löpte på som datorer brukar göra...sakta Efter ett par timmar var det dax för älgmöte och jag behövde datorn så jag klickade snällt på avbryt och allt var frid o fröjd. När jag sedan kom in igen skulle jag starta om det på nytt men nu säger skiten att något är fel på hårddisken. Den funkar som den ska och jag hittar inget som bråkar.. HJÄLP //
Publicerat September 13, 201015 yr Fick för mig att säkerhetskopiera min dator i går.Startade det och skulle spara det på min extra hårddisk som mest ligger o skräpar (En sådan måste ha när jag köpte den) Startade skitet och et löpte på som datorer brukar göra...sakta Efter ett par timmar var det dax för älgmöte och jag behövde datorn så jag klickade snällt på avbryt och allt var frid o fröjd. När jag sedan kom in igen skulle jag starta om det på nytt men nu säger skiten att något är fel på hårddisken. Den funkar som den ska och jag hittar inget som bråkar.. HJÄLP // Prova först detta: start->kör skriv cmd chkdsk c:/f Om inte detta fixar problemet så kör du chkdsk c:/r i stället.
Publicerat September 13, 201015 yr Författare Prova först detta:start->kör skriv cmd chkdsk c:/f Om inte detta fixar problemet så kör du chkdsk c:/r i stället. Upps En svart ruta med lite Windows data kom upp. c:/Windows/system32 står det...... //
Publicerat September 13, 201015 yr Författare Men så skrev jag in cmd chkdsk c:/f efter varann....Kanske var fel? //
Publicerat September 13, 201015 yr Men så skrev jag in cmd chkdsk c:/f efter varann....Kanske var fel?// japp skriv först cmd så startar ett fönster sedan skriver du chkdsk c:/f
Publicerat September 13, 201015 yr bäst skulle vara att föra datorn in till en expert borde inte kosta många hundra kronor. 200-400kr sålänge de e nån som har fötterna på jorden.
Publicerat September 13, 201015 yr Författare Ha jag har inte behörighet på min egen dator :D Står nått dravel om förhöjd behörig het krävs //
Publicerat September 13, 201015 yr bäst skulle vara att föra datorn in till en expert borde inte kosta många hundra kronor. 200-400kr sålänge de e nån som har fötterna på jorden. Eh, finns ingen expert som tar i en dator för 200 spänn... Möjligen en glad amatör som troligen kommer att ställa till med betydligt värre problem än det var innan. När jag jobbade med file recovery på fysiskt krashade hårddiskar tog vi 25000 styck bara för att öppna hårddiskarna. Visserligen räddade vi data för många miljoner per disk men det är ingen enkel sak att göra. Vi kallade oss experter.
Publicerat September 13, 201015 yr Ha jag har inte behörighet på min egen dator :D Står nått dravel om förhöjd behörig het krävs // Lasse pilla på dig skälv i stället för datorn Mvh.
Publicerat September 13, 201015 yr Ha jag har inte behörighet på min egen dator :D Står nått dravel om förhöjd behörig het krävs // Är du inte lokal admin Starta explorer (filhanteraren/utforskaren eller vad fan den nu heter på svenska.) Hittar du inte så tryck windowstangenten+e Högerklicka på c: och välj egenskaper Nu har du en flick som borde heta verktyg - välj den. Här borde du kunna köra en felsökning. Testa detta!
Publicerat September 13, 201015 yr Författare Lasse pilla på dig skälv i stället för datorn Mvh. Fördelen med det är ju att jag vet hur jag funkar.... //
Publicerat September 13, 201015 yr Författare Är du inte lokal admin Starta explorer (filhanteraren/utforskaren eller vad fan den nu heter på svenska.) Hittar du inte så tryck windowstangenten+e Högerklicka på c: och välj egenskaper Nu har du en flick som borde heta verktyg - välj den. Här borde du kunna köra en felsökning. Testa detta! Windowstangenten och E menar du va Ska kolla, lägga barn först bara //
Publicerat September 13, 201015 yr Fördelen med det är ju att jag vet hur jag funkar....// Det var det som va poängen
Publicerat September 13, 201015 yr Författare Verkar funka att säkerhetskopiera en av diskarna D: nu.... //
Publicerat September 13, 201015 yr Verkar funka att säkerhetskopiera en av diskarna D: nu....// Du vet väl att för mycket pr0n kan fragmentera din hårddiskar
Publicerat September 13, 201015 yr Författare Du vet väl att för mycket pr0n kan fragmentera din hårddiskar Neeehjjj är det sant........ Ingen större risk här min vän. Jag ska se om det funkar med C: när detta är klart. Har iofs allt liggande på D: så bara det funkar så blir det nog ok i alla fall. //
Publicerat September 13, 201015 yr bäst skulle vara att föra datorn in till en expert borde inte kosta många hundra kronor. 200-400kr sålänge de e nån som har fötterna på jorden. 1000-1200 kr/h ligger nog närmare sanningen
Publicerat September 13, 201015 yr Eh, finns ingen expert som tar i en dator för 200 spänn... Möjligen en glad amatör som troligen kommer att ställa till med betydligt värre problem än det var innan.När jag jobbade med file recovery på fysiskt krashade hårddiskar tog vi 25000 styck bara för att öppna hårddiskarna. Visserligen räddade vi data för många miljoner per disk men det är ingen enkel sak att göra. Vi kallade oss experter. It-hantverkarna, 375:-/tim ett lagom jobb för dem