Publicerat September 16, 201015 yr hejsan. jag undar om man som jägare köper sin jakttrofé tavla. eller gör man sin egen?
Publicerat September 16, 201015 yr Skjuter mina egna trofér och gör mina egna trofetavlor / sköldar ! Jobbar med ek & teak.
Publicerat September 16, 201015 yr håller med vakis där. händer även att jag sätter uppp trofeerna utan sköld
Publicerat September 16, 201015 yr Författare okej. det ser ut som att det är fler som istället gör egna. finns det att köpa i jakt organisationer?
Publicerat September 16, 201015 yr dom flesta köper nog. finns i alla jaktbutiker som kan kalla sig det.
Publicerat September 17, 201015 yr Är lite olika om jag köper eller gör skölden själv. De lite större kostar så förbaskat (290:- för en älgsköld) så de gör jag själv men till rådjur kan man ibland komma över sköldar för 40:- och då är det inte lönt mödan att stå och mixtra själv.
Publicerat September 17, 201015 yr Jag lämnar hela skallen hos en gubbe, efter ungefär en vecka ringer han och meddelar att det är klart. Jag hämtar det färdiga montaget, betalar 250:-, åker hem och hänger upp på väggen. Mycket praktiskt Dov kostar 350-400:- ink sköld att få monterat
Publicerat September 17, 201015 yr Jag lämnar hela skallen hos en gubbe, efter ungefär en vecka ringer han och meddelar att det är klart. Jag hämtar det färdiga montaget, betalar 250:-, åker hem och hänger upp på väggen. Mycket praktiskt Dov kostar 350-400:- ink sköld att få monterat Är de hoss "korpen" du lämnar de?
Publicerat September 17, 201015 yr Är de hoss "korpen" du lämnar de? Nej det tror jag inte. Har aldrig hört honom kallas för korpen