Publicerat September 16, 201015 yr Vart kan man få tag på ett bygellås eller liknande som kan passa en Remingtom 7mm magnum? Har kollat överallt på nätet och mailat ett antal olika företag! Tips någon?
Publicerat September 17, 201015 yr Hej, den enda bygel som mig veterligen klarar 7mm rem mag och liknande patroner är väl Browning BLR? Nu skall jag villigt erkänna att byglarna inte riktigt är min hemmaplan så det kan säkert finnas andra lås där ute i den vida världen som skulle kunna funka men rent generellt är bygelmekanismer svagare än t ex cylinderrepetrar och passar därför illa till patroner som 7mm rem mag (undantag finns säkert). Är du ute efter att hitta en färdig bygel i 7mm rem mag eller har du tänkt dig bygga något? Henrik
Publicerat September 17, 201015 yr Frågan är om det är en mekanism som efterfrågas eller ett lås (typ patronlägeslås) som låser en befintlig bössa?
Publicerat September 17, 201015 yr Exabit, där ser man hur vi kan läsa in olika saker i samma frågeställning. Jag förutsatte att frågeställaren pratade om en mekanism/komplettvapen men du har givetvis helt rätt i att frågan kan handla om ett patronlägeslås och då hamnar mitt svar i kategori "Goddag Yxskaft" . Henrik
Publicerat September 17, 201015 yr Författare Exabit,där ser man hur vi kan läsa in olika saker i samma frågeställning. Jag förutsatte att frågeställaren pratade om en mekanism/komplettvapen men du har givetvis helt rätt i att frågan kan handla om ett patronlägeslås och då hamnar mitt svar i kategori "Goddag Yxskaft" . Henrik Var nog otydlig! Menade ett patronlägeslås!
Publicerat September 17, 201015 yr Det finns inte. Mestolås har funnits i vart fall till repeterstudsare, samt kal 12 hagel tror jag. Det enda godkända kl 3 lås såvitt jag vet.