Publicerat September 17, 201015 yr Var precis ute en sväng efter räv. Allt väl, månen i rygg, räven på gärdet och bössan tryggt vilande mot en fet stenmur. Allt kändes fint och jag lät skottet gå. En markträff strax till höger om rävstackarn som sticker iväg som en pil i sidledd men stannar upp. Jag får in den i hårkorset igen. Samma sak. Bom precis till höger. Räven rännner till skogs och jag rumlar ut på gärdet och kollar skottplatserna. Tydliga nedslagsplatser, massor av jord. Inget blod på någon av dem. Skönt. Men vad fan hur kunde detta ske tänkte jag. Sedan trillade den snart utgångna 50-öringen på plats och kuggarna rullade igång. Fan jag plockade ju isär bössan och oljade kolven tidigare idag. Ställde in den i skåpet utan att kolla om skottläget förändrats. Mitt djävla nöt! Men skönt att det inte blev någon skadeskjutning i alla fall, då hade jag verkligen mått kasst. Hå hå ja ja, får kontrolleras i morgon!
Publicerat September 17, 201015 yr Vilken tur att det slutade väl även för Räven.. Du lär nog inte göra om det misstaget inom snar framtid //
Publicerat September 17, 201015 yr Författare Du lär nog inte göra om det misstaget inom snar framtid Näe. Tror inte det... Får kolla skottläget på 22-an åxå, den var också isärmonterad för inoljning. Den kolven var riktigt törstig.