Publicerat September 17, 201015 yr Filmade en skaplig björn i ca 30min på en slagen älg idag, avstånd ca 60-70meter rätt maffigt! Båda mina döttrar på 10 & 4år va med & tyckte det var jätte spännande. Enligt vad jag hört så blev den slagen i onsdags, var tydligen någon som kom körandes på skogsvägen när älgen kom springandes med björnen i hasorna. Älgen ligger övergrävd på en mosse, kompisarna har kollat upp älgen & det är en fjoling. Synd att sånt här inte händer när det finns björnar kvar att skjuta. / Janne
Publicerat September 17, 201015 yr Filmade en skaplig björn i ca 30min på en slagen älg idag, avstånd ca 60-70meter rätt maffigt!Båda mina döttrar på 10 & 4år va med & tyckte det var jätte spännande. Enligt vad jag hört så blev den slagen i onsdags, var tydligen någon som kom körandes på skogsvägen när älgen kom springandes med björnen i hasorna. Älgen ligger övergrävd på en mosse, kompisarna har kollat upp älgen & det är en fjoling. Synd att sånt här inte händer när det finns björnar kvar att skjuta. / Janne Grattis till den magnifika träffen och jag hoppas at tdu har tagit många fina foton på den som du kan visa för oss el. lägg ut en film på youtube.
Publicerat September 17, 201015 yr Författare Inga foton bara ca 30min darrande film Ska försöka lägga in film på datorn.
Publicerat September 17, 201015 yr Författare Nästan på länsgränsen mellan Dalarna & Örebro län, mellan Grängesberg och Kopparberg. Närmaste samhälle "by" heter Hörken.