Publicerat September 18, 201015 yr Jag har fått erbjudande om att köpa en Sauer&Sohn 12/6,5*55 drilling tillverkad någon gång 65-70 Tänkte se om det finns någon som har koll Sauer&Sohn drillingar? Allmän info, värde mm.
Publicerat September 20, 201015 yr Det verkar gå trögt med svar här, men misströsta inte, ty det finns mycket att läsa om du söker. Taget helt ur minnet så tror att det är lite blandad giv. Men tillsist så kommer det att hänga på om du tycker om ballansen. Själv har jag en sauer 3000 i 12-222 och den är jag riktigt nöjd med, det går bra att skjuta hagel och klupipan går bättre än mig, skjuter med lätthet 20mm träffbilder med handladdad ammo. Jag har inte ännu blivit helt vän med snälltrycket, men det går bättre och bättre. prisvis så beror det så klart hel på skick och optik. utan hakmongage och i ok skick ~10kkr kanske? jag gav 19 för min, med hak och i nästan nyskick, i våras.
Publicerat September 20, 201015 yr Beror ju på om det är hakmontage, vilken kikare, skick mm. Men att få tag i en drilling med kl1 pipa under 15.000 är nog svårt. med hake och skaplig kikare får du nog räkna med närmare 20´.. //Pikehunter
Publicerat September 20, 201015 yr Beror ju på om det är hakmontage, vilken kikare, skick mm.Men att få tag i en drilling med kl1 pipa under 15.000 är nog svårt. med hake och skaplig kikare får du nog räkna med närmare 20´.. //Pikehunter Just ja =) glömde bort det där med klass, sån kan man väll lägga 5tusen på om man nu vill det =)
Publicerat September 21, 201015 yr Författare Tack för inläggen men det verkar gå lite tögt... har pratat lite med några försäljar och utan att att ha sett drillingn så trodde en att den va värd ca 13000 riksdaler... gubben ville ha 20000!! Jag vet att den är tillverkad 1963. Sitter inget hake montage på, sitter ett gammla rödpunkt. Värdet drogs ner när det va 6,5x55 sa killen me, var vist bättre med rand patron.
Publicerat September 21, 201015 yr Tack för inläggen men det verkar gå lite tögt... har pratat lite med några försäljar och utan att att ha sett drillingn så trodde en att den va värd ca 13000 riksdaler... gubben ville ha 20000!!Jag vet att den är tillverkad 1963. Sitter inget hake montage på, sitter ett gammla rödpunkt. Värdet drogs ner när det va 6,5x55 sa killen me, var vist bättre med rand patron. 20.000 utan hake låter mycket.. Bjud han 15.000 om du gillar bössan och skicket är bra. Rand lättare att pilla ut tomhyllsan, men jag har både dubbel studdsare och kombi utan rand. Det är inga problem.. //Pikehunter