Publicerat September 18, 201015 yr Tydligen har någon på posten tänkt om angående klassningen av pilbågar. Tack vare jägarna har problemet löst sig för tävlingsskyttarna också! Posten klassar om pilbågar till vanligt gods I samband med ett möte den 24 juni på Postens högkvarter via organisationen Svenskt Forum för jakt, skytte och vapenfrågor där Svenska Bågjägareförbundet är medlem, meddelade Posten att man inte längre anser att pilbågar är att anse som farligt gods. Förbundets representant Anders Gejer kommer att fortsätta delta och är kallad till kommande möte med Posten den 21 oktober. Svenskt Forum har sammanställt antalet skyttar/jägare länsvis som ett framtida arbetsunderlag som presenterats Postens representanter. Posten har dessutom nyligen lämnat dispens för tillståndspliktiga vapen som löper från 1a september fram till årsskiftet då nya regler kommer att presenteras. http://www.bagjakt.org/posten-klassar-om-p...ll-vanligt-gods
Publicerat September 18, 201015 yr Me like jag var ju själv en som drabbades av postens tillfälliga sinnesförvirring
Publicerat September 22, 201015 yr Haha, jag har aldrig tänkt på det då jag skickat bågar, har nog aldrig skrivit vad de innehöll iofs
Publicerat September 22, 201015 yr Författare Haha, jag har aldrig tänkt på det då jag skickat bågar, har nog aldrig skrivit vad de innehöll iofs Inrikes försändelser är ju inga större problem. Men det har varit problem med leveranser från USA.
Publicerat September 22, 201015 yr Archery Equipment, det kommer man långt med. Men de är bra att posten återfått lite sans igen. /Christian
Publicerat September 22, 201015 yr Författare Archery Equipment,det kommer man långt med. Men de är bra att posten återfått lite sans igen. /Christian Sist jag beställde jaktspetsar och annat så märkte dom paketet med idrottsredskap.
Publicerat September 23, 201015 yr Sist jag beställde jaktspetsar och annat så märkte dom paketet med idrottsredskap. Idrottseredskap är en klassiker ;o)