Publicerat September 18, 201015 yr Hej alla trevliga Har nu införskaffat en blandis mellan nobs och finnspets.Har fått för mig att denna kombination skall funka åtminstone för mig iallafall Tänkte höra om ni har nån synpunkt på detta? Hon är bara 4 månader men har skällt 2 orrtuppar redan i ca 5 minuter men tyvärr i svamp skogen och dessutom inte på min jakt mark :-( Vet att dom flesta vill ha renrasiga djur men har haft blandisar förut med lyckat resultat dock inte skällande fågel hund som är min dröm
Publicerat September 19, 201015 yr Författare Får kanske lägga in några bilder på min skönhet så kanske nån kommentar kommer in hon är mer lik en finnspets än en norrbottenspets men med vit bringa och mörk rygg som bara blir mörkare och mörkare Kanske skall tillägga att jag gillar detta forum då det finns mycket matnyttigt att läsa om
Publicerat September 20, 201015 yr Känner dem som haft denna blandning och det har blivit utmärkta hundar, raserna är så nära varann att det nästan inte blir en blandras. Är det bara bra föräldrar och du ger hunden mycket skogstimmar kan den bli precis lika bra som en renrasig.
Publicerat September 20, 201015 yr Kan inte tänka mig annat att det blir bra hund. Lycka till (håll oss uppdaterade).
Publicerat Oktober 11, 201015 yr Har själv en riktig gatukorsning: 50% finne, 25% laika och 25% smålänsk stövare hemma. Hon är 2,5 år men har redan fått panga 29 fåglar och en mård för henne på finfina ståndskall! =)